• smurf mamma

höstblåsor som kliar!

Min lilla har fått små knottor i händer och fötter, som kliar nåt fruktansvärt(inget i munnen). Hon har legat vaken inatt o kliat som besatt. På morgonen är insidan av händerna svullna o röda men på dagen verkar hon inte klia så mkt. Hur som helst så var vi på barnmott. o de gissade på nån typ av höstblåsor..men kliar verkligen dom? känner nån igen sig?

• Svar på tråden höstblåsor som kliar!
  • Gäspan

Mul-och klövsjukan! Det har min kompis barn just nu....det kliar verkligen och är otroligt smittsamt.....

• Bettiz

Min son hade det i höstas... alltså Höstblåsor eller Hand- fot-och munblåsor. (Kallades förr för mul- och klövsjuka, men det är egentligen en djursjukdom som inte är samma virus som höstblåsor).
    Det kliade jättemycket, han hade även under tungan vilket gjorde jätteont! Men vi gav honom isbitar att suga på som lindrade lite. Enligt läkaren som vi pratade med så är sjukdomen väldigt smittsamt INNAN blåsorna dyker upp, så om barnets allmäntillstånd är bra (dvs ingen feber osv) så kan han/hon gå på dagis iaf.

• smurf mamma

Bettiz tack för ditt svar.

Hadde dina barn blåsor i händerna o fötterna? Min lilla har mer knottor under huden o i handen ser jag bara nån knotta men under fötterna är hon alldeles bubblig...men det kliar lika mkt i handen ändå...vad gjorde ni för att lindra klådan o när gick det över?? här har det kliat i 5 dagar...

Svar på tråden höstblåsor som kliar!