• bebis maj 12

MA v 11+2. Varför får jag inte skrapas?

Igår upptäcktes att jag fått MA. Bebis dog förmodligen natten till igår, eftersom bebis va den storlek som den skulle vara. Jag bad om att få bli skrapad, men dom vill lägga in mig i morgon för att ta tabletter och föda som vanligt. Jag är livrädd. Varför får man inte skrapas??

Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael -12
  • Svar på tråden MA v 11+2. Varför får jag inte skrapas?
  • Anonym (I)

Det ska vara mer skonsamt för kroppen att få tabletter. Du kommer få vara på sjukhuset och de ger dig smärtstillande, för Alvedon och liknande hjälper inte alltid. Klart att det hade varit skönt att bli sövd och slippa allt, men man är ganska medtagen efter en skrapning också.

När jag fick misfall första gången var jag ungefär som du, hinnsäcken kom ut av sig själv men inte moderkakan. Eftersom det hände hemma hade jag väldigt ont allmänt i magen, ungef

• bebis maj 12

Har hört bara negativt om cytotec och är därför jätte rädd. Samt att det i slutändan ändå kan bli skrapning.

Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael -12
  • Anonym (I)

Oj, det kom iväg innan jag var klar...

... Magontet var ungefär som riktigt mycket mensvärk, att själva hinnsäcken kom ut gjorde inte ont. Det känns ungefär som en mer eller mindre fylld vattenballong (när jag fick misfall i vecka 7 var den mindre än var den var i vecka 12). Det känns obehagligt, men gör inte ont. Sen blöder man ganska mycket, större och mindre slemklupar och blod. Jag kunde känna när det var på väg ut så att jag hann till toaletten. Min största skräck var att få det i trosorna och se något, vilket jag som tur var slapp.

Hoppas din oro minskat något och ta med dig någon som kan vara med dig under dagen på sjukhuset och även dagen efter, för det är skönt att inte vara själv.

Styrkekramar!

• Anonym (I)
    bebis maj 12 skrev 2013-11-21 12:10:50 följande:
    Har hört bara negativt om cytotec och är därför jätte rädd. Samt att det i slutändan ändå kan bli skrapning.

Det kan vara olika för olika personer, tyvärr. Det jobbiga är att det är mer utdraget och smärtsamt under en längre tid. Våga be om smärtstillande!
Svar på tråden MA v 11+2. Varför får jag inte skrapas?