• Irmeline

    ALL IN! Nu ska vi pröva Bidrottninggelé, Rosenrot, vitaminer etc och bli gravida! Nån som vill hänga på??

    längtarefterbarn skrev 2014-04-18 14:35:18 följande:

    verkar ha lite högre LH idag enligt test på morgonen. Men fortfarande neg.


    Passade på att kolla efter fertilt sekret också men hade bara sånt klistrigt som bara går sönder och inte alls bildar hängbroar (som ju ska vara det minst fertila av alla sorter??) men i samband med det råkade jag komma åt livmodertappen, och den kändes inte alls som igår (ja råkade igår med..)


    Igår var den hög, bakåtvänd, hård och verkade stängd och torr, idag var den högre, mer centrerad, lite mjukare på vissa ställen och mer öppen och hade mkt mer klistrigt vitt sekret än igår. Så.. äl eller mens på g???

    Blev fundersam och gjorde sånt där vattentest och blev ännu mer fundersam. Enligt denna sida ska endast fertilt sekret kunna bilda klumpar i vatten, medan annat löser upp sig. Och nog blev det dära sparsamma klistret till klumpar och sjönk till botten!! mammasidan.se/bli-gravid/livmoderhalssekretet


    Kommer jag ha äl vilken dag som helst nu då trots allt???


    Jag skulle tro att äl är på g inom de närmaste dagarna :)
  • Irmeline
    längtarefterbarn skrev 2014-04-20 12:26:50 följande:

    tror ju att jag precis haft ägglossning, vet inte exakt dag dock.. men myste för några dagar sen och inatt drömde jag att jag fick jättestarkt plus. Hade ju egentligen inte tänkt försöka alls denna månad utan låta kroppen vila lite, men jag inser att vi kanske råkade pricka in 2-3 dagar innan äl ändå och att det finns en liten chans för befruktning...


     


    Har inte allt för höga förhoppningar med tanke på historiken men men :)

    Idag tänkte jag börja med 1/4 barnalbyl om dagen + progesterall. Blodförtunnande ska enligt en del läkare och ivf:are kunna hjälpa ägget att fästa, plus att det motverkar blodproppar i moderkakan och ökar genomströmningen i slemhinnan så att den blir tjockare och mer rik på blodkärl. Progesterallen kör jag med tills jag börjar ana ett plus eller spökstreck på stickan, då går jag över till vagitorierna.

    Sen är det väl bara att vänta antar jag :P
    Jag körde barnalbyl förra graviditeten till v15 :)
  • Irmeline
    lantlivet skrev 2014-04-20 16:15:15 följande:

    Någon som testat agnus castus och har pco? Nyss fått veta att jag har pco, har dock korta cykler å ingen äl. Beställt hem en burk för att se om de kan ställa mina hormoner lite bättre. Väntar på provsvaren men lär ligga lågt i progesteron eftersom ja ej ägglossar. Så progesterall skulle ja nog behöva testa. Men är feg att testa saker :) någon som prövat krämen?


    Jag har pco och efter att ha haft några ok cykler efter p-pillerstopp började kroppen bråka igen med längre cykler och kortare lutealfas med lägre progesteron. Den cocktail jag tog hjälpte både för äl och progesteron, vet dock inte om det var AC, något av det andra eller kombinationen som gav effekten.
  • Irmeline
    lantlivet skrev 2014-04-20 20:02:57 följande:



    Okej. Vad är barnabyl?

    Får se när jag får hem AC, beställde i fredags tro jag. De knepiga är ju att ja har korta cykler och inte långa. Trots pco.

    Kör du på progesterall krämen? Hur länge har du veta om din pco?

    Inte fått hjälp med pergotime?
    Jag blev gravid med pergo förra gången, men nu torkade den ut mitt sekret så körde bara 2 kurer.

    Jag tog ingen progesteronkräm varken då eller nu, löste sig då horminbalansen ändrade sig pga pergo och något av naturpreparaten denna gång. Barnalbyl är acetylsalicylsyra (som i aspirin och magnecyl) men i lägre dos. Åt 1/4 tablett per dag, blir ung samma dos som man får utskrivet för att minska risk för mf. Det har en blodförtunnande effekt.
  • Irmeline
    längtarefterbarn skrev 2014-04-20 21:42:12 följande:
    där ser man :) funkade det bra tyckte du?
    Jag blir alltid lite nojig när jag testar en ny medicin men tog första 1/4 idag iaf. Svårt att dela dom bara, blir mest smulor, så om jag får plus ska jag nog be om trombyl för att slippa dela.

    Gick det bra att sluta i v 15? en del äter ju hela grav.
    Absolut men jag var lite nojjig när jag trappade ner. Man ska iaf inte äta sista trimestern, farligt att gå på blodförtunnande vid förlossning.

    Jag har även hört att vissa Ivf-kliniker ger alla patienter blodförtunnande för att det både hjälper till med infästningen och minskar mf-risk.
  • Irmeline
    AnnaStream91 skrev 2014-05-07 23:08:31 följande:
    Hej, får man hoppa in här? :) Har legat den sista timmen och läst igenom alla era inlägg, så himla stort grattis till er som plussat och stort lycka till till er som kämpar på och därmed för varje dag närmar er ert efterlängtade plus:)

    Jag och min sambo började för ett år sedan med bebisverkstan, vårt första barn, och tänkte att "vi börjar nu så har vi bebis om nio månader".. Vi insåg ganska snabbt att det kan ta tid och kräva tålamod. Blev dock gravid fort men fick MA i v 13 (hade avstannat i v 9) i september och blev gravid direkt men fick ytterligare ett MA dagarna innan jul. Hemskt, men efter att ha låtit min kropp vila sen missfallet i december så har vi nu äntligen börjat försöka igen. Det som är frustrerande är dock att min cykel efter mf är låång, förra var ca 7-8 veckor lång... Och därmed är äl svår att tajma in och jobbig att vänta på... Så jag köpte hem Progesterall och tänkte börja använda efter äl, men så uppmanade min zonterapeut mig att börja med den redan innan äl då min cykel är så lång och i syfte att stimulera igång en äl.. Men frågan är då hur länge jag ska fortsätta ta den? Eller om det var dumt att börja innan äl.. Hmm.. vi får se.
    Är på dag 23 efter mens, har tagit progesterall i ca 10 dagar men började innan äl så har noll koll på vart jag är i cykeln och hur länge jag ska fortsätta med progesterall. Jag försöker tempa varje dag och funderar även på rosenrot. :)

    Det vore i alla fall jättekul att få bolla sina tankar med någon annan i samma sits :)

    Kram
    Välkommen. Trist med dina MA.

    När det gäller progesterall innehåller det väl progesteron och då ska man väl endast ta det efter ÄL för att minska mf, innan ÄL kan det väl hämma ÄL? Det är vad jag hört iaf, inte använt det själv.
  • Irmeline
    längtarefterbarn skrev 2014-05-08 12:04:16 följande:

    hm jag har haft blodblandade flytningar nu 3 dagar och idag kom det riktigt blod, så jag börjar ställa in mig på det värsta faktiskt Rynkar på näsan har inte ont eller så och tänkte först att det kanske var kombinationen sträva vagitorier ihop med trombyl som gjorde att jag blödde lätt, men det ökar ju...


    har tid för vul nästa vecka så får väl veta då vad det rör sig om. är inte allt för optimistisk dock..


    Usch så jobbigt att blöda under graviditet, gjort det med och hittills verkar det ha gått ok, hoppas på samma för dig!
  • Irmeline
    längtarefterbarn skrev 2014-05-12 08:50:39 följande:
    Nu har jag börjat må illa. Höll på att kräkas när jag stekte och åt lax igår och kranvattnet stinker klor... Var väldigt tveksam till om jag verkligen skulle dricka det först... Men jag antar att näsan överreagerar? Kräks
    Det låter ju som ett bra tecken, håller tummarna!
  • Irmeline
    längtarefterbarn skrev 2014-05-14 14:53:14 följande:

    Blodprov visade att jag inte är gravid längre. Fått konstaterat MA. Igen..


    Jag sa till läkaren att jag tror det är för sent att börja med progesteronet från + eftersom skadan verkar ske nästan direkt med plusset och att jag behöver ha progesteron redan nån dag efter ägglossning. Hon sa blankt nej trots att jag sa att man får ju det efter ägglossning om man fått befruktningshjälp typ IVF, FET etc och att progesteronet uppenbarligen hjälper mig att inte få kraftiga mellanblödningar som mycket väl kan orsaka att ägget inte fäster ordentligt och åker med ut. För när jag höjde dosen till 3 om dagen så upphörde blödningen jag hade direkt. Men nej, "så gör man ALDRIG". Jag kan INTE ta progesteron efter äl för att förebygga att ägget inte fäster ordentligt pga att hälften av all slemhinna redan åkt ut en vecka efter äl. "Nej nej nej!!"


     


    Tyckte att om jag provat detta nu och det inte fungerar utan det blir likadant som de andra gångerna så kan det ju vara värt att testa något annat nästa gång men hon sa nej till precis allt. Även till kortison m.m trots att jag sa att mitt immunförsvar är för högt och att det kanske också bidrar till att kroppen inte vill ta emot ägget. Fick ingen vidare utredning, inga prover, ingen information på hur jag kunde gå vidare, ingen remiss, ingen hjälp alls fick jag. "Jag kan inte hjälpa dig" sa hon och tyckte att jag borde vara nöjd så och gå hem men jag blev förbannad när hon var så jäkla arrogant. "Nähä och vem kan det då" frågade jag då fick jag till svar att jag skulle fråga i expeditionen.. Jag krävde då att få träffa en annan läkare som faktiskt kan nåt om missfall och är villig att hjälpa mig med mediciner och står nu i kö för det men det skulle tydligen ta jättelång tid.


    Fick även veta av min läkare att hon hade skrivit ut för låg dos progesteron och hon sa åt mig att öka från 2/dag till 3 omgående. Läkaren idag (innan provsvaret kommit) sa blank nej till det och att jag skulle ändra tillbaka dosen för "man tar ALDRIG mer än 2", det är det enligt henne ingen som gör. 2 st max skulle man tydligen ta fram till v 10 sen skulle man trappa ner med en om dagen till max v 12.


    De flesta andra jag pratat med som fått samma progesteron får dock minst 300mg om dagen och det är även vad som står i fass och vad den ordinerande läkaren har sagt och jag blev ordinerad till minst v 13-14 eftersom jag har endometrios och en så extremt förhöjd missfallsrisk t.o.m. v 14, men läkaren idag vägrade gå med på att jag skulle ta mer än två om dagen längre än till v 10 om jag är gravid. Överlag totalt kasst bemötande till nån som just haft sitt 6e missfall tycker jag. Och innan svaret på blodprovet kom så sa hon till mig att jag hade utomkvedes för att hon inte såg nåt i livmodern och att äggledaren kanske skulle spricka om en vecka och att det var livshotande så jag var tvungen att ställa in min semester etc.. Jag frågade då om hon såg nåt konstigt i äggledarna men det gjorde hon inte! Och sen när jag väl fick MA konstaterat och inte X så var hon bara "jaha och vad ska jag göra åt det då" och sen nekade hon till all hjälp jag bad om utan att komma med några förslag själv utan hon tyckte hon var klar och bara väntade på att jag skulle gå. Så jävla dåligt..


     


    men men... nu har jag proggisar hemma och tänker ändå ta dom från äl nästa gång jag misstänker att jag kan ha blivit gravid och jag tänker ta 3 om dagen och äta trombyl även innan + och jag tänker försöka få tag i kortison av en annan läkare. Och jag tänker ALDRIG gå till samma läkare igen.


     


    Så.. Rosenrot, spikmatta och efamol igen då och hoppas på ny äl inom kort. På vul var iaf min slemhinna 6 gånger tjockare än förra grav, så nåt har jag ju iaf gjort rätt och plusset kom redan i v 4 och inte i v 6-8. Hade även använt kortison-nässpray och allergimedicin efter äl för jag känner på mig att jag behöver det och just kortison mot mf, även av andra orsaker som allergier m.m.. slutade dock med det när jag fick + för jag ville inte riskera att det skulle påverka fostret när jag läst om biverkningar. Men jag kanske behöver kortison ändå för att behålla grav... Hoppas jag kan få svar på det av nästa läkare.


    Uj blev långt här men jag kände jag behövde skriva av mig.


    Någon av er som orkat läsa som har några infallsvinklar? :P


    Beklagar ditt MA :(

    Finns såna skitläkare! Många är inte så kunniga som de tror och arroganta. De hatar internet eftersom man kan få massa info där och säga emot.

    Tyvärr verkar hon inte vilja hjälpa dig, se till att komma till en annan!

    En sak jag vet som hjälp många är blodförtunnande från äl ( inte innan då det kan hämma äl). På vissa Ivf-kliniker får alla det för att underlätta implantering.

    Om man tar 1/4 barnalbyl per dag får man samma dos som trombyl och slipper recept. Det har jag kört efter MA mina första 12 veckor. Vet inte om det hjälpt men inga fler MA iaf...

    Lycka till!
  • Irmeline
    Jennie89 skrev 2014-06-01 17:00:41 följande:

    Hej!
    Hur går det för er? 
    Tyvärr har jag redan fått mens, 9 dagar efter ägglossning. Ingen som har något tips på något som kan förlänga lutealfasen?


    Aug-12 - Ma v16 (v9) Aug-13 - T <3
    Fertilitetsguiden har många bra råd och fakta: fertilitetsguiden.com/underlivet/underlivsproblem.php

    Lutealfasen bör som sagt vara konstant och ligga på mellan på 10-16 dagar (helst längre än 10 dagar) för att man ska bli gravid. Jag hade 14 dagar förut, sen började kroppen krångla och den förkortades och varierade. När jag började äta tillskott blev den normal igen. Finns mycket som hjälper upp progrsteronet i lutealfasen, bara att testa och se vad som hjälper dig. (läs på fertilitetsguiden ovan eller googla kort lutealfas). Lycka till!
  • Irmeline
    Alvolina skrev 2014-06-08 08:02:12 följande:

    Hej! Jag har börjat med RR, D och B-vitaminer samt extra folsyra. Har endast ätit detta i tre dagar (började på mensens sista dag). Fick från dag ett molvärk under kvällen och ökade flytningar. Är detta biverkningar? Bra eller dåligt? Min cykel har legat på ca 40 dagar det senaste.


    Låter dom bra effekt, om du inte känner dig dålig iaf. Ökade flytningar är en bra effekt som hjälper spermierna simma igenom tappen.
  • Irmeline
    FrökenFredriksson skrev 2014-06-24 11:09:48 följande:

    Jag har bim om ca 3 dagar och har känningar i magen och ljumskarna till och från men kan lika gärna vara mensen som är på g. Vågar inte ta ut något i förskott innan jag har ett plus i handen!


    Verkar ju vara ÄL och inte mens(BIM) på g, får nog skjuta på BIM 2v då Flört
  • Irmeline
    Missimissi skrev 2014-06-24 13:28:45 följande:

    Skickar en hälsning här i från V 21. Tänker på er och det var inte så länge sen jag också kämpade men det känns så avlägset nu ändå . Är fortfarande övertygad om att det var min cocktail av olika saker som jag har att tacka.

    RUL förra veckan och det verkar vara en liten pojke.

    Kram och kämpa på alla!!


    Grattis till lyckat RUL!

    Själv har jag en vecka kvar på andra trimestern, sen är det upploppet Glad
  • Irmeline
    Gummsan skrev 2014-08-03 10:43:09 följande:

    Testade apiforce och nattljusolja denna gången. Verkar inte tagit sig. Men däremot kände jag av äl värk och fick slemmiga flytningar vilket jag inte gjort nån av dom andra 8månaderna Så fort mensen kommer startar jag en starkare kur av bidrottninggele! Hoppet har kommit tbx!


    Om du inte fått plus nu.. ser lite lovande ut :)
Svar på tråden ALL IN! Nu ska vi pröva Bidrottninggelé, Rosenrot, vitaminer etc och bli gravida! Nån som vill hänga på??