Inlägg från: Anonym (johanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (johanna)

Dumt att dricka själv hemma?

Visste inte vart jag skulle lägga tråden.. men... tycker ni det är fel/dumt att sitta hemma och dricka? Man måste väl inte ut på fest eller träffa folk bara för att dricka?
    Jag och min sambo brukar köpa hem dricka och sen sitter vi och dricker hemma framför tv:n , jag gör de mest för jag gillar känslan man får när man blir full, glömma allt jobbigt, komma bort från verkligheten och för engångsskull bli glad!
    Vi träffar nästan aldrig folk så vi har typ inga att dricka med...
    Men vad spelar de för roll egentligen om vi blir fulla en gång i veckan hemma själva istället än en gång i veckan på en fest bland folk?  Någon sa att det var alkoholist varning, men det tycker jag inte alls.. vad tycker ni? 

• Svar på tråden Dumt att dricka själv hemma?
  • Anonym (johanna)
    Anonym (varning) skrev 2013-11-21 17:00:46 följande:
    Lite varningsklockor ringer hos mig. Inte för att ni dricker hemma, utan för att du dricker för att "för en gångs skull bli glad". Att använda alkohol på det viset är riskabelt.
    Men alla dricker väl för att bli mer glad,pigg och pratglad? Jag menade inte att jag aldrig är glad annars, men man blir ju aldrig så glad och skrattig som när man är full :P
  • Anonym (johanna)
    Anonym (Hmm) skrev 2013-11-21 17:17:39 följande:
    Jag avskyr att dricka bland andra människor.

Idag är jag nykter, men när jag drack drack jag antingen när jag var ensam eller bara med min partner.

Jag gillade också känslan av att bara vara och liksom bli mjuk i hela kroppen. Slapp tänka på all skit. Efter ett tag utvecklades det dock till alkoholproblem, men innan dess såg (eller ser) jag inget problem med att dricka själv.

Alla omkring mig tyckte jag var sorglig, men jag tyckte (och tycker) att de var (är) sorgliga eftersom de måste dricka tillsammans med andra människor för att kunna ha kul och släppa loss... 
    Skönt att jag inte är ensam om att tycka så! Tråkigt att du fick alkoholproblem..

Men håller man sig till att dricka max 1 gång i veckan så är de väl inga problem? det är väl värre om man börjar dricka 2 gånger i veckan eller 3.. kanske 4 och tillslut alla dagar i veckan. DÅ är man ju alkoholist.
    Men visst är de skönt att dricka själv! Man slipper ju råka ut för misshandel, våldtäkter m.m :P 
Svar på tråden Dumt att dricka själv hemma?