• Queenie70

Delad vårdnad -Flytt?

Gemensam eller ensam gemensam el ensam gemensam el ensam!!

Vilket är det du menar ts. Eftersom folk använder "delad" i båda betydelserna.

• Queenie70

Det viktiga här är inte im FÖRÄLDRARNA bott tillsammans utan om barnet har en regelbunden kontakt med föräldern som hon inte bor med? Skulle man med gott samvete som boendeförälder kunna förstöra en sådan relation oavsett vilken vårdnadsform man har?

• Queenie70
    Anonym (undrande) skrev 2013-11-21 20:59:24 följande:
    Vi bor 7 mil ifrån varandra nu.Och vi har ett fungerade umgänge.Det är bara det att jag längtar hem till min hemstad.Har inte en enda vän här.och jag saknar den natur jag är uppväxt med,så det skär i själen.Men vill att umgänge ska fungera iaf.

Det är nog bara att bita i det sura

Äpplet, barnet kan inte välja. Barnet har rätt till ett fungerande umgänge med sin förälder. Du får offra dig för ditt barns bästa helt enkelt.
  • Queenie70
    Anonym (undrande) skrev 2013-11-23 17:42:38 följande:
    Helt otroligt! Vad det ska hackas,jag har skrivit i  mina inlägg att jag vill att barnet ska ha ett väl fungerande umgänge.

Barnet träffar sin pappa VARJE HELG! och så ofta det går.Han hade gärna fått flytta in här eller med oss om han hade velat.Men det är hans val.

Av olika anledningar som jag skrev innan går det inte att barnen  är hos honom i dagsläget som jag inte vill diskutera av anonymitetsskäl.

Problem eller? 

Hackas? Vi undrar väl OM det går att fortsätta umgänget på samma sätt som nu om du flyttar?
Svar på tråden Delad vårdnad -Flytt?