• Bubbelbarn

Armband mot illamående?

Jag har hört att det ska finnas armband att köpa på Apoteket som hjälper mot illamående under graviditeten.

Någon som har provat?
    Vad har ni för erfarenheten av dessa armband?

• Svar på tråden Armband mot illamående?
  • EBK

Jag provade Seaband mot illamåendet. Jag tyckte att det hjälpte lite. Det sägs att det är placebo, men jag vet faktiskt inte. Jag tyckte som sagt att det tog bort det värsta illamåendet och hade på mig dem mycket i början av graviditeten. Ett par gånger började jag ändå må illa, trots att jag hade på mig armbanden..båda gångerna när jag kollade på armbanden så hade de hamnat snett. Så jag vet inte om det är placebo eller ej... men det kan ju vara värt att pröva?

• aM LeoN

Jag tyckte mest att de hjälpte i början Kräktes inte lika mycket med dom på som innan så lite hjälpte de nog iaf!!

• dunderhonung

Lite grann tycker jag att det hjälper

• mia21

Tycker de har hjälpt mig mycket. Fast jag råkade sätta en fel och när jag haft dem känge så fick jag ont på det stället det tryckt på. Men en gång när jag mått jätte dåligt hela morgonen och varit på ett möte hade jag på dem, när jag sen kom hem tog jag av dem och det skulle jag inte gjort........ så de hjälper för mig.

• Emma N

Jag har använt s.k. seaband. De är för sjösjuka egentligen. Jag var en sån typ som kräktes på mornarna, men att illamåendet satt kvar under dagen. Då funkade seabanden för mig på så vis att det "molande" illamåendet dämpades ganska bra, vilket gjorde att man också kunde tänka på annat... Jag vet att de finns att köpa i hälsokostbutik, kostar ca 130:-.

• KamJo

Jag har provat åksjukeband från apoteket... kände nästan att jag blev som beroende av att bära dem under flera veckor. Det svåraste med dem är hur man ska placera dem ( jag gjorde fel men barnmorskan visade mig var de skulle sitta). Det kändes då som om man inte var lika yr när man bar dem.

Svar på tråden Armband mot illamående?