• Dessiedus

Sally?

Har som kärat ner mig i namnet Sally. Jag tänker lite på tv-serien som gick för några år sedan, men den gillade jag så det gör inget. Mannen säger att Sally är ett djurnamn och sonen tycker att Sally är Blixten Mcqueens tjej. Glad Vad får ni för associationer till namnet? 

• Svar på tråden Sally?
  • Philippa

Tänker på grannens hund......

• fluu

Jag tänker främst på Sally Mann och på Sally i "Snobben".

Det är ett häftigt namn. Vid första anblick känns det ganska mjukt, men jag tycker ändå att det har attityd. Det är ett välkänt och lätt namn som alla kan stava och uttala. Bra helt enkelt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Maroschka

Tänker också direkt på en hund som jag kommer i kontakt med via mitt jobb på hemtjänsten.

• Olagligvik

Tänker på en hund som vi brukar passa ibland

• Jkpg Deluxe

Tänker på en tuff å söt tjej som jag hade på en fsk en gång...storasyster hette Smilla...dom var 2 riktiga charmtroll med stor integritet! :)

• L W Bethoween

Hmmm har inte riktigt bestämt vad jag tycker om Sally. Är ingen favorit men inte heller dåligt.

• 3231

Sally... När jag var liten fanns det en Tant Sally som hade hembakta bullar och blommigt förkläde och allt sånt. Mysig och go tant. Så jag har ganska bra associationer till Sally.

• elyse

Jag tänker på en liten flicka jag "haft" på en förskola jag arbetat på. Ett internationellt namn!

Svar på tråden Sally?