Hur lever du ditt liv med bonusbarn?
Jag är lite nyfiken på hur ni som har bonusbarn lever. Hur du och din partner har det, vilket ansvar du tar osv. Berätta allmänt om eran familjesituation.
Jag vill inte ha några påhopp jag vill bara se hur folk lever med bonusbarn.
Jag kan börja-
Jag lever med min sambo och hans 3åriga son. Vi bor i ett radhus i en liten by. Vi har sonen på 50%. Hans främsta uppgift när sonen är här är att ta hand om sonen. Min uppgift är att göra det jag orkar med när det gäller sonen. Men är jag hemma så är det jag som lagar mat, städar osv. Jag och sonen har en ganska naturlig relation, vi kan busa, mysa och leka men han är min sambos ansvar. Jag engagerar mig i dagis, fritids uppgifter osv när det gäller sonen. Köper även saker till sonen så som kläder och leksaker. Men jag är ärlig när jag säger att ibland så orkar jag verkligen inte. Då backar jag och de accepterar min sambo. Det är en krävande liten kille med stark vilja. Men i vårat hus är det våra regler och jag och min sambo är lika när det gäller uppfostran.
Dagarna när sonen är här är väl min och sambons relation kanske inte lika bra som när vi är själva men vi får det att fungera. Han är tvungen att ge mig den kärlek jag behöver och får jag inte det så säger jag att jag behöver kärlek så får jag det. Han är ingen tankeläsare så han kan ju självklart inte förstå alla gånger när jag behöver det.
Vi vill skaffa barn men just nu känner jag inte riktigt att jag orkar med pga bonusbarnet, jag hoppas dock att den känslan släpper så vi får chansen till att skaffa en eller två gemensamma ;)
Hur ser din familjesituation ut med bonusbarn?