kirurgisk abort
Jag gjorde en kirurgisk abort i mars och det har varit en helvete resa för mig. blödde nästan ingenting efter ingreppet men efter tre dagar fick jag störtblödning och jätteont, efter ngr dagar med samtal till 1177 ljög jag om att ja hade feber så de skulle fixa en tid till mig på akuten. hade redan då börjat få feber och blev snabbt mycket sämmre. när ja kom upp på sjukan efter en halv timma kunde ja knappt gå, hade fruktansvärd huvudvärk och illamående. min kille fick anmäla mig i luckan och när ja väl kom in fick de knappt kontakt med mig och ja hade 40 graders feber. jag rullades iväg till gynakuten och var inte längre riktigt med. fick snabbt dropp och de gjorde en undersökning vaginalt men ja hade så ont så de kunde inte föra in den så långt men hon kunde se direkt att ja hade in infektion i livmodern efter aborten. detta berodde på att de hade missat få ut en del av fostret som sedan dragit åt sig bakterier. efter ett par dagar med dropp, morfin och antibiotika fick jag göra ytterligare en skrapning. låg kvar några dagar till för att infektionen skulle lägga sig. Har mått jättedåligt psykiskt efteråt och önskar av hela min själ att jag inte gjorde aborten.
Själva ingreppen tog inte alls lång tid, drygt tio min men sen låg man ju på uppvaket. kommer inte ihåg hur länge. Jag tyckte det var jobbigt att ingen ville tala om för mig hur fostret såg ut eller att jag själv kunde få se det. men sådana är reglerna tydligen.
Men detta är inte de vanligaste ofta sker det ju utan vidare problem, så bli inte avskräckt av min berättelse. Men snälla var 100 % säker att valet är ditt och inte massa runt omkring dej som påverkar ditt beslut.
Har du frågor eller så får du gärna pm:a mig.
Stora kram till dej!