• Kajsa75

Utskälld av svärmor!!

Alltså jag blir så trött.... igår hade vi middag och min svärmor - som alltid har mkt åsikter - skällde ut mig för att min 5åring satt med min mobil vid bordet och spelade spel.
    MEN HALLÅ!!! Det är väl helt upp till mig hur jag väljer att uppfostra mitt barn? Jag tycker det är helt okej att han spelar spel vid bordet (han hade ätit klart OCH Det var ett pedagogiskt spel) medan vi sitter och pratar om vuxengrejer.
    Det är inte lätt när man möter den äldre generationen som inte har förstått grejen med internet, datorer och telefoner i allmänhet... :(

• Svar på tråden Utskälld av svärmor!!
  • LisanA

Jag vet vad du menar..... blir så himla trött :( att överhuvudtaget alla ska lägga sig i och tro att de vet bäst hur man uppfostrar!

• Vaniljpinglan

Alla tänker vi olika men jag kan känna att hade han ätit klart så hade han lika gärna kunnat tacka för sig, plockat undan och spelat sitt pedagogiska spel nån annanstans.

• Mamma i hjärtat

Det är svårt. Vi är ju första generationen föräldrar med nätbarn - klart det krockar. Ingen har ju haft samma tillgång till medier som våra barn har idag....

• Mickan76

Svärmor har ingen rätt att lägga sig i. Dock skulle mina barn aldrig få spela spel vid matbordet även om de ätit upp. Jag vill att mina barn lär sig socialt vett.

• Virriga Vera

Jag hade reagerat om någon lät sitt barn sitta kvar vid bordet och spela spel, då är det bättre att barnet får tacka för maten och gå ifrån.

Däremot så hade jag inte skällt ut föräldern till barnet.

• sextiotalist

Jag hade och gör det faktiskt, be barnen sluta spela mobil vid matbordet, även om det är andras barn. Ja, jag tycker det är ohyfsat, han hade gärna fått spela sitt spel, men inte vid matbordet

• fluu

Jag förstår faktiskt hur hon tänker i att det inte ska spelas/läsas/whatever när man är fler vid bordet. Dock hade jag inte skällt och framförallt inte inför barnet.

//20 år

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pudan

Enda gånger jag kan tycka att det är ok är om det bara är ett barn i sällskapet när man är ute och äter på restaurang. Barnet kan inte gå ifrån på samma sätt som hemma. Hemma accepterar jag det inte. Varken från vuxna eller barn.

• gbgumman

Jag håller med vaniljpinglan. Vi låter våra barn gå från bordet och leka/spela/titta på film i annat rum. Tycker inte det är snyggt med mobiler vid bordet. Undantag kan vara vid restaurang besök och man är många vuxna (fler än föräldrarna) när vi fyra går på restaurang är mobilerna kvar i väskorna.

Svar på tråden Utskälld av svärmor!!