• Anonym (Tröttnat)

Hur ska jag hantera det?

Vi umgås privat, har barn i samma ålder och de leker ofta. Hon ger mig gliringar. Kommentarer och pikar ofta. Ngt varje gång vi ses. Är det inte barnen så är det hemmet, vad jag köper eller vad som helst. Hon lilla gumman behandlar mig hela tiden. Det skiljer 13 år mellan oss. Min sambo och jag är trötta båda två. Det går inte att prata med henne för då går hon till attack. Det går inte att sätta fingret på exakt vad hon säger. Det är mer som pikar och gliringar i olika sammanhang. Min sambo märker det också när vi umgås, men tycker att vi ska ignorera det! Har gjort det men jag orkar inte. Han säger att hon bara e avundsjuk. Detta för att hon ofta härmar med att köpa likadana saker som vi. Särskilt till barnen. Men detta beteende sårar mig, iaf de gånger när hon kommenterar privata saker om min son. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Hur ska jag hantera det?
  • målvakten

sluta umgås med henne. 
    lägg inte energi på nått som tar energi mer än de ger.

undrar hon varför ni inte hörs längre ge henne din förklaring till varför så får hon ta den som det är även om hon kanske inte kan acceptera den.

Jag lägger inte ner energi och tid på folk som inte ger mig nått tillbaka spelar ingen soll vad det är eller vem det är.

tex: Min far bad mig dra åt helvete och sen dess har han inte hört nått från mig, han har dok messat och pratat med min fru.

If I offended you, you needed it.
  • LonelyWolf

Hej ts

Nästa gång så frågar du vad hon menar när det kommer en diffus gliring. Be henne förklara sig och acceptera inte att hon viftar bort det eller säger att du inte ska ta det personligt. Var på henne precis varje gång det händer. 

• Anonym (Tröttnat)
    målvakten skrev 2013-11-22 12:18:53 följande:
    sluta umgås med henne.  lägg inte energi på nått som tar energi mer än de ger. undrar hon varför ni inte hörs längre ge henne din förklaring till varför så får hon ta den som det är även om hon kanske inte kan acceptera den. Jag lägger inte ner energi och tid på folk som inte ger mig nått tillbaka spelar ingen soll vad det är eller vem det är. tex: Min far bad mig dra åt helvete och sen dess har han inte hört nått från mig, han har dok messat och pratat med min fru.

Men barnen då, hur hanterar jag det? De vill ju leka. Så svårt att klippa kontakten när barnen vill leka? De har känt varandra sedan de var små, går i samma klass och bor jätte nära??
  • sextiotalist
    Anonym (Tröttnat) skrev 2013-11-22 12:22:50 följande:

Men barnen då, hur hanterar jag det? De vill ju leka. Så svårt att klippa kontakten när barnen vill leka? De har känt varandra sedan de var små, går i samma klass och bor jätte nära??
    Men barnen kan väl umgås med varandra, ni vuxna behöver inte det
  • Anonym (Tröttnat)
    LonelyWolf skrev 2013-11-22 12:19:44 följande:
    Hej ts Nästa gång så frågar du vad hon menar när det kommer en diffus gliring. Be henne förklara sig och acceptera inte att hon viftar bort det eller säger att du inte ska ta det personligt. Var på henne precis varje gång det händer. 

Ja, jag ska försöka. Men hon säger precis så.... Ta det inte personligt. Vad svarar man då?
  • Anonym (Tröttnat)
    sextiotalist skrev 2013-11-22 12:24:21 följande:
    Men barnen kan väl umgås med varandra, ni vuxna behöver inte det

Nej det är sant, vi har faktiskt inte umgåtts på ett tag. Just av denna anledningen. Men jag kommer inte undan gliringarna och kommentarerna. Vi ses ju ändå, pga att barnen gör det. Det blir ju svårt att undvika!
  • LonelyWolf
    Anonym (Tröttnat) skrev 2013-11-22 12:24:48 följande:

Ja, jag ska försöka. Men hon säger precis så.... Ta det inte personligt. Vad svarar man då?
    Acceptera inte det svaret utan be henne förklara vad hon menar. Kolla om det verkligen finns något bakom hennes uttalande. Behöver hon förklara sig varje gång så kanske hon tröttnar eller inser att hon inte har så mycket att komma med.

Har du läst den andra tråden som kom för någon vecka sedan, ang "Ta det inte personligt"? 
  • målvakten

sorry, glömde barnen där.

det man kan göra är att borrt se från henne och låta barnen leka men att de leka hos er eller henne utan att ni sitter hos varandra.

tex. hon lämnar och hämtar närt de lekt klar. eller ni lämnar och hämtar då de lekt klart.

nu kunde jag inte se hur gamla barnen är.

finns sätt man kan se till att barnen inte drabbas av vi vuxnas problem med varandra.

• viseversa

Tja du kan ju alltis sluta umgås med henne och skaffa dig trevliga vänner istöllet?

Instagram...LOVALOVISA
Svar på tråden Hur ska jag hantera det?