• scaras

Hur skriver ni på era julkort?

Sitter o kikar nu på o göra julkort på nätet.. hur kul som helst ju. Men jag funderar lite, hur skriver man egentligen sin namn på kortet om man är en familj. "önskar mamma, pappa & barn/barnen" eller Barnet, pappa & mamma?

Har sett olika varianter men jag vet inte vilket som känns mest rätt, Tänker att eftersom man ofta har en bild på barnet borde det namnet stå först men då blir det ju som att barnet + pappan = par, & MAMMA på slutet som ett barn. Eller hur tänker ni?

Spelar ju ingen roll egentligen, men jag kan haka upp mig på sånna där saker ibland, att det måste se RÄTT ut.. att hela kortet blir avigt annars..

• Svar på tråden Hur skriver ni på era julkort?
  • Lejonmamman01

Jag tror ärligt talat inte att någon bryr sig, men jag skrev i alla fall alltid namnen i åldersordning. Tills barnen blev stora nog att skriva under själva: sedan dess skrivier vi allihopa våra förnamn "utspritt" på den yta som finns till förfogande.

• Barbamama08

Eller bara "önskar familjen Efternamn."

• Lejonmamman01

Måste förtydliga: åldersordning från äldst till yngst, så i vår familj blev det typ: "God Jul och Gott Nytt år önskar Mats, Eva, Emil och Lisa" (påhittade namn)

• scaras

Okej, Blir ju ett sånt färdigt kort så de måste ju stå på rad. Annars är ju utspritt det enklaste och alla familjen har inte samma efternamn så tänkte bara använda förnamnen. Åldersordning var ju fiffigt, fast lite knäppt, jag är äldst i familjen och alla vet att det är jag som fixar julkort o sånt. Alltid uppfattat det som ohyfsat att skriva sig själv först. Haha, vilka bekymmer va?? Får kanske bli pappa, mamma & barn då. Nästan åldersordning iaf...

• Vitrysk hockeyhjälte

Jag brukar skriva "God jul önskar Belsebub" med mitt eget blod. Speciellt mina äldre släktingar uppskattar det mycket.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • scaras
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-22 12:52:03 följande:
    Jag brukar skriva "God jul önskar Belsebub" med mitt eget blod. Speciellt mina äldre släktingar uppskattar det mycket.
    Och alla fattar att det är du då?

Ställde en enkel fråga för att jag är nyfiken på hur folk gör, är det en fråga som är totalt ointressant/löjlig för dig så behöver du ju inte lägga tid på att svara, eller hur?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    scaras skrev 2013-11-22 12:57:25 följande:
    Och alla fattar att det är du då?

Ställde en enkel fråga för att jag är nyfiken på hur folk gör, är det en fråga som är totalt ointressant/löjlig för dig så behöver du ju inte lägga tid på att svara, eller hur?
    Det är klart. Det finns bara en Belsebub.

"God jul önskar familjen XXX" är väl annars en rätt gångbar variant. 
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • phluffi

Vi skriver från Familjen och sen efternamnet, det är bara vi och 5 till  i Sverige som heter det, och dom är släkt med oss. Så alla fattar att det är vi :)

• scaras
    phluffi skrev 2013-11-22 13:01:27 följande:
    Vi skriver från Familjen och sen efternamnet, det är bara vi och 5 till  i Sverige som heter det, och dom är släkt med oss. Så alla fattar att det är vi :)
    Jo så är ju smidigast att göra. Dock heter ju inte gubben samma som jag o barnet så det blir ju lite tokigt tyvärr.
  • phluffi
    scaras skrev 2013-11-22 13:08:38 följande:
    Jo så är ju smidigast att göra. Dock heter ju inte gubben samma som jag o barnet så det blir ju lite tokigt tyvärr.
    Men kan ni inte bara skriva typ :från familjen Andersson & Lindberg? :)
  • 3bairns

Vi har en bild på hela familjen i tomteluvor och sen skriver vi God Jul och Gott Nytt År och så skriver alla sina egna namn lite var som under det. Jag försöker säga att de bara ska skriva sina namn och inte ringa in dem, dra streck, rita figurer etc så att det går och läsa och framför allt att alla får plats att skriva men det går sådär

Svar på tråden Hur skriver ni på era julkort?