• Catta80

Biverkningar av progesteron... När??

Undrar när ni andra börja uppleva biverkningar av progesteronet?? Ska in på ET imorgon och man vill ju inte bli för glad för att brösten ömmar mer än vanligt..
    Finns det någon därute som kan svara på detta??
    Kram Catta

• Svar på tråden Biverkningar av progesteron... När??
  • TheBlueRose

Kää, har du börjat med proggisarna redan??

• pemi

På sahlgrenska får man inj Progesteron på ÄP-dagen och tar sedan vagetorier dagarna efter.

Själv brukar jag få ömma bröst bara efter någon dag. Har jag desutom tagit pregnyl så blir de superömma nästan direkt... Brukar känna att magen blir mer svullen också, blir mer luktkänslig och ibland mer illamående också. Märker det nu efter FET och då har jag ju bara tagit progesteron.

pemi

• lindaiv

Ja man börjar ju innan så det hinner verka .....

Å du, biverkningar,,,, el symtom det finns det gott om. *Lös i magen, *ont i huvudet, *spända& eller ömma bröst* *ådrorna synd tydligare på brösten. m.m

Jag utgick fr att allt jag kände var proggisarna, ja så blir man inte så nervös av allt, el ledsen...( för det blir man ju ändå... *L*)

lycka till

• TheBlueRose

Hmm, om man får en injektion av progesteron så ska man inte ta supparna dan efter. För injektionen innehåller så mycket så att det räcker till ET dan...

• Betty2

TBR: Det kanske är olika stor mängd man injicerar? Dvs ampuller med olika mycket i t ex. Jag går precis som Pemi på Sahlgrenska och där får man alltså injektion första dagen, och sedan vaggisar fr.o.m dagen efter. Så var det även på de stimulerade FET jag gjorde förra året. (Men sedan ändrade de sina stimulerade FET så att man bara tar vaggisar och ingen injektion.) Annars är det väl som vanligt, olika på olika kliniker. Sahlgrenska skiljer ju sig lite från mängden genom att nedreglera inför stimulerat FET t ex.

• pemi

Jag har fått inj Progesteron och sedan fått starta med vagetorierna dagen efter, sitter med den "lilla gröna" från sahlgreska där alla mina doser mm står. Står klart och tydligt att

"Dagen efter Äggaspirationen skall du ta Pregesteron vagetorier MIC 400mg x 3".

Så har jag fått gjort alla gångerna. Nu sist mins jag inte om jag fick injektion eller ej, men då startade jag med vagetorierna redan på kvällen efter ÄP. Men de tidigare gångerna vet jag att jag fått både inj + vagetorier mellan äp o et.

pemi

• Jambo

Samma på Carlanderska, dvs man får en injektion efter ÄP, sen börjar man med vaggisarna (tre gånger/dag) på morgonen efter ÄP.

Mina biverkningar har varit samma som gravida får, dvs. ömma bröst (och stooora), illamående, en otrolig aptit på "hemska" saker så som oliver, sill, stekt bacon, ättiksgurka, salt skinka (med andra ord allt som är salt), magen har varit väldigt svullen (ser ut som jag ruvat i 6 månader).

• Babe

Jag tror mer på att det är Ovitrellen (ÄL-sprutan) som ger de starkaste symptomen, speciellt boobisar som ömmar hettar svullnar mm. Den sitter i kroppen, med sina biverkningar, ca 10-14dagar.
    Babe

Svar på tråden Biverkningar av progesteron... När??