• Catta80

Biverkningar av progesteron... När??

Undrar när ni andra börja uppleva biverkningar av progesteronet?? Ska in på ET imorgon och man vill ju inte bli för glad för att brösten ömmar mer än vanligt..
    Finns det någon därute som kan svara på detta??
    Kram Catta

• Svar på tråden Biverkningar av progesteron... När??
  • Toffsan

Ingen av er som haft problem med att ni mår illa och spyr av progestoronet? Har spytt nu nästan varje dag sedan förra söndagen. Äter lite för mycket, dvs magen tycker det är för mycket plötsligt, och sedan sitter man där på toaletten. Jobbigt värre, eller är jag helt enkelt magsjuk på något konstigt sätt?

• Handygirl

Toffsan, Toffsan... det må jag säga.... du har inte funderat på om det är nåt annat i görningen? Kräks du en gång per dag?

• Jola

Toffsan: Jag kräktes och hade diaréer första gången jag fick progesteron. Det var för att framkalla mens efter ett avbrutet försök. Jag blev rekomenderad av Falun att åka till gynakuten för att så skulle det inte vara sa dom. Läkaren på gyn undersökte mig och sa att jag skulle sluta med proggisarna och då gick allt över. Jag har aldrig kännt så av proggisarna igen, dock mått väldigt illa men aldrig kräkts...Lycka till....

• Toffsan

Hmm, kanske skall man ringa BM och fråga om det är något fel. Har trott att det varit kräksjukan men så talade jag med en idag vars pojkvän hade haft kräksjukan och han hade varit dålig i magen och det hade hmmm liksom kommit ut från båda hållen och sådant har det ju inte varit här.

När det gäller om det skulle vara symptom på något annat tycker jag det är lite tidigt bara. Det började som sagt var förra söndagen och då var det bara dag 8 och tja då är man ju knappt gravid om man är gravid.

Det kan ju vara någon vanlig magkatarr eller något sådant också. Spyr man när man har magkatarr någon som vet?

• Handygirl

Toffsan: Hm, ja det kanske är bäst att ringa i alla fall och kolla. Tydligen kan man alltså få såna biverkningar av pregesteronet, det visste inte jag. Men en del mår ju illa väldigt tidigt i graviditeten. Hm, svårt att veta, men ring du och kolla som sagt!

• Lenagbg

ska man bli så bubblig av magen av progesteronent? måste ju springa på toa stup i ett.

sen så tycker jag att det kliar efteråt jag stoppat in en vag.

• pemi

Jag brukar bli både illamående och bubblig i magen av progesteronet. Antingen så får jag springa på toa i ett, eller så lägger magen av helt i flera dagar...Ömma bröst får jag också (gjort FET och EJ tagit pregnyl), nu hör jag till de som aldrig kräks men mår rejält illa på morgonen gör jag och är luktkänslig. Samma symtom varje ruvning känns det som...

pemi

• Lenagbg

ja om det ska va så så vågar man ju knappt äta..

nån som prövat den andra progesteron gel???? e biverkningarna samma?

• Handygirl

Halloj!

JAg tar Crinone gel, det är som plaststavar som man sticker upp och klämmer till så att gelen kommer in. Jag har inte haft dålig mage under ruvartiden. Tar två per dag.

• Lenagbg

nu har ringt till su och frågat om crione, sköterskan skulle lägga en lapp till läkaren om recept.

så hur får jag reda på om han e mailat recept nu?

• pemi

Dom hör säkert av sig när receptet är klart. Annars kan du väl ringa apoteker och kolla om de fått in något e-recept. Det kan deras kundtjänst kolla på datorn om jag inte har helt fel.

pemi

• Lenagbg

dem hade inte crione inne så får hämta ut det imorgon,,, usch få stå ut 1 dag till ..

Svar på tråden Biverkningar av progesteron... När??