• puss

Föda upp sniglar för mat?

jag vill föda upp sniglar och laga till och ha till middag. hur gör man? nån som kan tipsa?

*puss puss puss puss*
  • Svar på tråden Föda upp sniglar för mat?
  • Mandel

Du får väl plocka en hög med vinbärssnäckor i sommar och stoppa i ett terrarium med mycket vatten och gräs och mata dem sallad m.m.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Mandel skrev 2013-11-22 18:42:36 följande:
    Du får väl plocka en hög med vinbärssnäckor i sommar och stoppa i ett terrarium med mycket vatten och gräs och mata dem sallad m.m.
    De ska alltså ha det fuktigt, men inte bada!

Sedan får du sätta dem på enbart vatten i några dagar innan du ska laga till dem så att de rensar magen... 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Selfish Geene

Glöm inte att ge dom kalktillskott!
    (Undvik dock att pudra kaklet direkt på sniglarna, det fick jag lära mig den hårda vägen när sonen födde upp afrikanska jättesnäckor)

• puss

vart kan man köpa singlar för uppfödning till mat?

*puss puss puss puss*
  • Selfish Geene

Kolla på någon reprilklubb, vi köpte våra jättesnäckor av en lokal reprilfantast

De afrikanska jättesnäckorna växer verkligen inte långsamt (men jag har ingen aning om hur de smakar)

• Lindsey Egot the only one
    puss skrev 2013-11-22 18:40:03 följande:

jag vill föda upp sniglar och laga till och ha till middag. hur gör man? nån som kan tipsa?

*puss puss puss puss*
    Först får du åka till Läckö slott och fånga in lite sniglar (finns riktiga matsniglar där vilt i skogen) sedan får du fråga vad de har för kön och när de säger vad de är för något så tar du en av varje och tvingar dom till samlag.
  • Selfish Geene
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-22 19:48:43 följande:
    Först får du åka till Läckö slott och fånga in lite sniglar (finns riktiga matsniglar där vilt i skogen) sedan får du fråga vad de har för kön och när de säger vad de är för något så tar du en av varje och tvingar dom till samlag.

Jag tror att sniglar är hermafroditer ;)
  • LonelyWolf
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-22 19:48:43 följande:

Kan man inte bara trycka ihop dem?
Svar på tråden Föda upp sniglar för mat?