Vad tycker ni om kamphundar?
Undrar var allmänheten tycker om kamphundar, muskelhundar, pitbull,amstaff, Staffe, bullterrier etc. Svara gärna varför och vad som gör att du tycker som du gör.
Undrar var allmänheten tycker om kamphundar, muskelhundar, pitbull,amstaff, Staffe, bullterrier etc. Svara gärna varför och vad som gör att du tycker som du gör.
Finns inga dåliga hundar,det är dessa idioter som vill ha dem som vapen och inte kan ett skvatt om hundar som förstör dessa raser
Jag har aldrig någonsin varit rädd för hundar och är uppvuxen med hundar som kunde nafsa till lite här och var.
Dock var jag i våras ute och gick en promenad till den lokala matbutiken. Utanför stod en rottweiler bunden. Jag gick en bra bit ifrån den (ca:15 meter) och från ingenstans kommer den i full karriär, hoppar upp och hugger tag innan arm. Som tur var hade jag sinnesnärvaro nog och stod helt stilla så han släppte.
Tydligen hade han inte varit ordentligt bunden....
Sedan dess är jag tyvärr rädd för den typen av hundar och nej, jag hade inte blivit lika rädd om det var en pudel som attackerade mig för det är en helt annan typ av hund!
Jag blir så ledsen när jag läser här om alla "farliga muskel hundar". Jag står nu själv inför ett valpköp av en rottweiler, jag har en liten Lhase apso sedan innan. Min man är hundrädd men den lilla har han verkligen accepterar och litar på. Han är lite nervös inför "den stora läskiga hunden som skall komma till oss". Men det är som han säger, han ser hur jag hela tiden jobbar med den lilla vi har- Jag har aldrig behandlat min Lhase apso som en knä hund, utan hon skall lyssna, inte skälla,komma på inkallning, inte dra och inte hälsa förrän jag säger att de är ok. Vi tränar spår och agility. Det som jag hela tiden poängterar för min man är att den valpen på 8 veckor han inget ont i sig, den har bara existerat i 2 månader. och det är vår uppgift som familj och ägare att ge den en god miljö och en chans att få de bästa av livet.
Om vi inte lyckats med de, och till och med slår hunden eller misshandlar den på andra sätt, ja du får vi också räkna med att få en "Stort läskig kamphund".
Har inga problem med vissa raser. Däremot de ägare som skapar så kallade kamphundar.
Finns inga underbarare hundar :)
Jag och sambon har blivit bitna av olika hundar, jag av en leonberger (anses inte de vara en av de snällaste hunden i världen?) och sambon av en tax, jag har ett liiitet ärr, sambon ett fruktansvärt fult och stort ärr, så stora hundar gör inte alltid större skada!!
Däremot vill jag be alla barnfamiljer att överväga en "kamphund" bättre familjehund, beskyddare, vän och Livskarat får du inte! Det krävs uppfostring, massa(!) jobb och aktivitet men ack så värt det är :)