Anser mig kunna se aspergers syndrom på ansiktsuttryck
Har under en period på ca 1 års tid fått massa vänförfrågningar av vänners bekanta på facebook, människor jag inte träffat alltså, sånna får man ju liksom hela tiden men iaf.
Jag har enbart sett deras profilbilder oftast och något enstaka annat fotografi på personen och tycker att det där ser ut som en person som skulle kunna ha någon autism diagnos vilket är helt otroligt då det inte finns något i utseendet som är kännetecken för diagnosen alls. Men tycker jag kan se på ansiksuttrycken, de jag gissat på är att ögonen är totalt tomma och att just dom här personerna inte haft någon "utstrålning" alls. Nu har jag fått reda på att exakt alla jag gissat på har denna diagnos har det på pappret också vilket är helt otroligt att jag kunnat gissa något enbart på några ögon.
Det här är absolut inget som alls behöver "synas" på ansiksuttryck och sånt också. Jag hoppas ingen tar illa vid sig heller för självklart finns det inga andra saker som man "ser" rent fysiskt. Men hur kan jag gissat rätt? Någon annan som varit med om något liknande?