• SandraMariaH

Nelly.com och retur

Stämmer det att när man skickar tillbaka en vara till Nelly står man själv för porto kostnad samt debuteras en returavgift på 39kr? Om jag läst rätt på deras sida, vilket jag med säkerhet har gjort, det trodde jag inte om ett så stort företag.

• Svar på tråden Nelly.com och retur
  • SandraMariaH

Nej tydligen dras returavgiften på summan som sätts tillbaka. Den ligger på 39kr Dåligt av ett så stort företag tycker jag :/

• Bollhav

Ja, du sätter in summan för de kläder du skickar tillbaka plus 39 kr i returfrakt? Du får ju en lapp att klistra på paketet o ska inte själv sätta på frimärken.

• SandraMariaH
    Bollhav skrev 2013-11-23 23:37:38 följande:
    Ja, du sätter in summan för de kläder du skickar tillbaka plus 39 kr i returfrakt? Du får ju en lapp att klistra på paketet o ska inte själv sätta på frimärken.

Jag betalade med kort vid köp. På hemsidan står det att vid en retur ska den registreras på deras sida och en retursedel ska skickas med i påsen samt en adresslapp ska skrivas ut och tejpas på. Portot står köparen för och som jag förstod det dras dessa 39kr för returen av min summa (499kr) som jag får tillbaka. Blir bara lite förvånad då många sidor jag handlar av har en returlapp direkt i påsen som klistras på och bara läggs på lådan. Utan att bekosta portot samt att summan man betalat ges tillbaka helt och hållet. Tycker det är svårt att handla kläder på nätet med storlekar osv och ska det vara på detta vis blir det inget mera Nelly.com för mig tyvärr.
  • jannej
    SandraMariaH skrev 2013-11-23 23:48:52 följande:

Jag betalade med kort vid köp. På hemsidan står det att vid en retur ska den registreras på deras sida och en retursedel ska skickas med i påsen samt en adresslapp ska skrivas ut och tejpas på. Portot står köparen för och som jag förstod det dras dessa 39kr för returen av min summa (499kr) som jag får tillbaka. Blir bara lite förvånad då många sidor jag handlar av har en returlapp direkt i påsen som klistras på och bara läggs på lådan. Utan att bekosta portot samt att summan man betalat ges tillbaka helt och hållet. Tycker det är svårt att handla kläder på nätet med storlekar osv och ska det vara på detta vis blir det inget mera Nelly.com för mig tyvärr.
    De där 39 kronorna är returavgifen. inte porto + 39 kr
    Många som inte har gratis returavgift
  • jannej
    SandraMariaH skrev 2013-11-23 23:48:52 följande:

Finns företag som har upp till 70 % returer, Folk skickar efter en tröja t.ex e flera storlekar och skickar tillbaka de som inte passar. Blir dyrt med all returhantering
Svar på tråden Nelly.com och retur