• Pezta

6 månaders bebis står själv utan stöd och tog sitt första steg??

Min fantastiskt underbara son är 6 månader, eller ja 7 månader om 2 veckor. Den här lille gossen är rätt så tidig i sin utveckling, han kryper redan, väldigt bra och snabbt, han kan sätta sig upp helt själv utan några helst problem och sitta kvar så länge.... MEN igår testade jag mest på skoj att ställa honom upp och släppa lite så där nervöst men ändå har armarna som en ring runt honom utan att röra honom. Jo visst så stog han kvar!? jag tog tiden som streckte sig till 30 sekunder. man ser på tårna hur han verkligen balanserar kroppen att stå kvar.och detta gör han varje gång jag testar att ställa honom upp, andra gången jag gjorde det så vips så tog han ett mini steg framåt?  är det fler än jag som har ett litet troll som är super tidig i utvecklingen? givetvis så betyder såklart inte det här lilla steget att han kommer gå om en vecka, men jag kan däremot berömma min fine son att han har en fyfabians bra ballans!

dela gärna med er! :)

• Svar på tråden 6 månaders bebis står själv utan stöd och tog sitt första steg??
  • Bus i mitt hus

Min ena knubbis vägrade gå en dag innan ett årsdagen. Min andra spillevink hade myror i brallan sedan födseln. Han tog sina steg vid 8 månader. :)

• Greta22

Sött :) Grattis :)

Jag började också gå tidigt. Jag kastade även nappen. Får se hur det blir där för din son sen. :) 

• Coruscant

Hihi, sån var min son också. Stod själv och stadigt vid halvåret, knatade runt längs med möbler. Kröp vid 5-månader och satte sig själv upp dagen innan 4 månader. Han gick på 9-månadersdagen, stabilt. Har typ aldrig ramlat. Granntjejen gick redan vid 7 månader. Så vi hade motoriskt tidiga barn - vilket idag håller i sig, de cyklade tidigt osv. (sonen är 5 år nu).

• Smilly

Han är ju inte sex månader. Betydligt närmre 8 mån och då är det inte jätte ovanligt. Han är dock tidigt ändå.

• Petite Chérie
    Smilly skrev 2013-11-24 06:40:04 följande:
    Han är ju inte sex månader. Betydligt närmre 8 mån och då är det inte jätte ovanligt. Han är dock tidigt ändå.
    Hur är man betydligt närmre 8 månader när man är 6 månader och 2 veckor?
    Please, don't be a bitch to me. Because then i'll have to be a bitch back, and i'm better at it than you.
  • Vinterankan

Mina barn har också varit tidiga. Lärt sig krypa vid 4 månader och gå utan stöd vid 7-8 månader. Inte helt praktiskt med så rörliga barn när de är så små. De har liksom inte fattat att om man kryper in under bordeted alla stolar är det svårt att komma ut igen.Eller att om man går in under bordet så slår man i huvudet osv.

• Petite Chérie
    Smilly skrev 2013-11-24 07:16:42 följande:
    Angie T- läs ts. 7 mån och 2 veckor
    "6 månader, eller ja, 7 månader om 2 veckor." Läs själv.
    Please, don't be a bitch to me. Because then i'll have to be a bitch back, and i'm better at it than you.
  • Smilly

Ja om han är 7 mån och 2 veckor är han 8 mån om två veckor. Vad är det jag ska läsa om?

Svar på tråden 6 månaders bebis står själv utan stöd och tog sitt första steg??