Argkavajman skrev 2013-11-24 19:07:23 följande:
Min man hade candida och jag hjälpte honom att läka den på ett naturligt vis. Det tog två år att bli fullt återställd, han hade även problem med läckande tarm, något som är väldigt vanligt i samband med candida.
Illamåendet i samband med dieten är att svampen dör och gifterna kommer ut i kroppen. Du kommer att må illa så länge som detta händer. Det får inte gå för fort, för då kan det bli riktigt farligt. Kan du ta ledigt? Gör det i några dagar i sådana fall. Börja med candidadieten sakta och stegvis. Uteslut allt vitt först - mjöl, socker, mjölk o.s.v. Men ät grönsaker med stärkelse, drick té, rågbröd e.t.c. Ta bort det allra värsta, men hoppa inte på hela dieten än om du mår så dåligt. När du har gjort det och mår bättre, ta bort en till sak om dagen tills du följer dieten helt.
Om du mår riktigt illa - prova lakritspulver (enbart den malda roten), ingefära och kokosvatten.
Det är viktigt att du får ur den döda svampen ur kroppen, eftersom den levande svampen äter av den. Tarmsköljning är det snabbaste och mest effektiva sättet att läka från candida. Vårdcentralen kommer, efter egen erfarenhet, inte att ha mycket att hjälpa dig med, då de inte har mycket erfarenhet med candida. Fråga dem om de känner till någonstans du kan göra tarmsköljning.
Kolla in chaga, sprängticka. Läs om det på internet. Vi använde den naturliga medicinen för att läka min man. Du kan plocka den själv i björkskogen. Du måste börja att äta anti-svamp mediciner, och jag menar naturliga. Rör absolut inga artificiella läkemedel, det hjälper inte utan gör det värre.
Det får ta lång tid och det kommer att ta lång tid. Men ge inte upp, någon dag kommer du att läka den om du har tålamod.
Åh tack så mycket för ditt svar!! :)
Okej förstår.. Hm hur ska jag stå ut undrar jag.. Får nog ta ledigt alltså.
Men varför är inte medicin på recept bra? Jag tror jag har jätte mycket candida i kroppen som jag gärna vill ta död på! Vad var din mans erfarenhet av anti-svamp medicinerna?
Tråkigt att vårdcentralen fortfarande inte verkar ha någon vidare koll på detta? Det har ju funnits ganska länge nu...
Vet du förresten om man får börja om helt från start om man råkar fuska 1 dag? Om man då har skötts sig alla andra dagar liksom? Jag menar det är ju jul snart.. Och vill gärna kunna äta på julafton liksom.. :/
Tack så mycket för dina tips!!