• Rikard

Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn

Barnet riskerar i alla fall inte att ärva "fel" utseende.
    Om barnet liknar din sambos far, så kommer folk bara notera att ungen är lik sin farfar och se det som hur naturligt som helst.

• Rikard
    idétorka skrev 2013-11-25 09:04:00 följande:
    Har ni berättat om graviditeten för din sambos pappa? Han kommer ju kunna räkna ut med röven att det finns en risk att det är han som är "skyldig"

Hur ställer sig han till att behålla barnet? Vad händer med hans relation (om han har någon)? Vad händer med han och din sambos relation? Om du vill skapa en stor livslögn är han villig att hålla käften för alltid, och ALDRIG yppa för någon, inte ens på fyllan eller om samvetet senare börjar gnaga? Kommer han kräva faderskapstest för att få det hela svart på vitt? Hur kommer det att se ut sen när ni mest antagligen väljer att skaffa syskon om några år om din sambo faktiskt är steril? Vad händer senare i livet om ni går isär och han försöker skaffa fler barn med någon ny och en sterilitet uppdagas, hur kommer ditt barn påverkas av att då förlora sin "pappa" över en natt?

Nu har du redan berättat för din sambo så chansen att hålla truten och göra en abort är ju förverkad...
    Hur troligt är det att en person som lägger upp saken på internet, kommer att hålla tyst i evigheters evighet?
Svar på tråden Min sambos far är pappan till mitt ofödda barn