• Anonym (loppan)

var kan man se om någon fått skuldsanering?

Som rubriken lyder, var kan man se om någon fått skuldsamering? Kan man läsa i ngn tidning lr på ngn sida på nätet typ kronofogden??

• Svar på tråden var kan man se om någon fått skuldsanering?
  • Hummeldummel
    Anonym (loppan) skrev 2013-11-25 06:41:06 följande:

Som rubriken lyder, var kan man se om någon fått skuldsamering? Kan man läsa i ngn tidning lr på ngn sida på nätet typ kronofogden??

I Intrum justitias tidning så står allt sådant. Finns nog ingen motsvarighet på nätet.

Det är offentliga uppgifter. Ringer du kfm kan du anonymt få reda på antal anmärkningar, skuldsaldo, införsel av lön, skuldsanering mm.
  • Modernmom

Absolut, men då skickar de också DINA namnuppgifter till den du vill veta allt detta om. Så jag hade nog tänkt både en och två gånger innan jag la näsan i blöt i någon annans ekonomi....

• Waldo
    Modernmom skrev 2013-11-25 07:40:03 följande:
    Absolut, men då skickar de också DINA namnuppgifter till den du vill veta allt detta om. Så jag hade nog tänkt både en och två gånger innan jag la näsan i blöt i någon annans ekonomi....
    Om man gör en kreditupplysning på någon, ja

Men om man ringer till KFM för att få uppgifter, nej
    Allt det är offentligt och tillgängligt för alla utan att man behöver uppge varken namn eller syfte med sin sökning
Svar på tråden var kan man se om någon fått skuldsanering?