• DenNamnbitne

Vilket av dessa engelska gossenamn är din favorit?

Här kommer en rad stiliga typiskt engelska mansnamn. Vilket av dessa är din favorit? Jag försökte undvika de jag vet är populära.

Tänk er nu de engelska namnen i sitt engelska sammanhang. Jag tycker själv utländska namn kan vara(men behöver inte) knepiga i svenska sammanhang. Alistair Blomgren låter kanske inte lika bra som Alistair Lewis eller något dylikt.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa engelska gossenamn är din favorit?
  • DenNamnbitne

Själv föll min röst på Harold. Urtjusigt namn som inte skadas av likheten med lika tjusiga Harald. Låten Harold Land med Yes är också förträfflig:

">

• MadHatter

Åh, svårt att välja ett: gillar Alistar, Winston, Lawrence och Basil bäst. Men många tjusiga namn.

Men de ska definitivt uttalas på brittisk engelska allihopa.

• yellow88

Gillar Nathan, men inte med svenskt uttal.

♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ Silas 13-07-16 ♥
  • Natulcien

Min röst föll på Trevor. Jättefint, engelskt namn.
    Nicholas bubblar strax efter... Glad

• Renfana

Finns många namn här som jag gillar :) Nästan synd att man inte är engelsk (finns så många fina engelska namn). Jag gillar Basil, Devon, Harold, Lawrence, Winston, Alistair, Lionel, Nathan.. Sen tycker jag att resten av namnen är fina också... Jag tror jag kommer rösta på Lionel, men vet egentligen inte vilket jag gillar bäst.

• Tittij

Min favorit var inte med på listan, Tristan.
    jag tog Nathan av de valda.

• DenNamnbitne
    MadHatter skrev 2013-11-26 02:37:03 följande:
    Åh, svårt att välja ett: gillar Alistar, Winston, Lawrence och Basil bäst. Men många tjusiga namn.
    Men de ska definitivt uttalas på brittisk engelska allihopa.
    Givetvis är de snyggast med engelskt uttal. Om någon svensk hette Basil däremot skulle not uttalet vara annorlunda. Men det blir blekt jämfört med originalet.
Svar på tråden Vilket av dessa engelska gossenamn är din favorit?