• Anonym (avslut)

ni med knarkare till partner

Jag blev jagad dag och natt av en jattegullig kille I över 1 år. Han var verkligen gullig nästan overkligt snäll, omtänksam o charmig. Problemet är att han missbrukar marijuana och är i övrigt alltid hög. Efter jag börjat ge efter och vi kysste varandra och hångla en gång har han inte velat veta av mig. Han har varit väldigt elak o bett mig hålla käften att jag var en hora och Att jag aldrig skulle höra av mig igen o så aa riktigt otrevlig helt enkelt. Nu min fråga ändrar knarkare personlighet? Kommer det gå över? Jag gillar denna kille o ville ge honom en ärlig chans men hur? Han svarar inte ens när jag hör av mig? Jag kan inte gå vidare vill ha ett avslut. Snälla ge mig råd.
    Ps jag är inte ful eller så utan är riktigt snygg faktiskt.

• Svar på tråden ni med knarkare till partner
  • Anonym (knarkare)
    Furstinna skrev 2013-12-02 18:40:06 följande:

Ts skriver att han är kickad alltid.

Jag har jobbat med missbrukare länge och jag är uppväxt med en missbrukande bror. Bara för att många tar sig en feting då och då så är det inte mindre skadligt. Det är narkotika och narkotika är olagligt. Sedan vet jag också skillnaden på ett bruk och ett missbruk. Men för min del är en pundare alltid en pundare oavsett om han "bara" röker på någon gång men klarar av att sköta resten i sitt liv eller om han sitter och jonkar på en smutsig toalett.

Det är så lätt att sitta och tycka att det är harmlöst för individen som väljer att röka på någon gång osv men skulle du se industrin bakom tror jag du skulle ändra uppfattning. Jag är inte emot individen i sig, då skulle jag aldrig jobba med det jag gör. Det är industrin samt att det är korkat val att börja.

Största felet med dagens vård, den bemannas av för det mesta av arbetsskadad fördomsfullt skara utan kapacitet att hjälpa nån.

Nej, men det blir inte mer farligt än det är, det vill säga inte alls.
    Bara för att fler tar sig en fylla då och då gör inte den drogen som mer hälsosam.

En pundare är man verkligen inte om man röker, kalla pundare för slöa i huvudet samtidigt är som att säga att rymdfärjan håller legala hastighetsbegränsningar, det vill säga helt verklighetsfrånvänt.
    Mer än dom utan nån vidare förkunskap eller vettig människosyn som har nån form av behov att använda slagord mot folk, dom påstås vilja hjälpa, tragisk skämt är vad det är.

Ursäkta men om man har nått emot industrin bakom droghandel vilken varenda vettiga människa har mycket emot så jobbar man för en legalisering i och med industrin kommer inte direkt försvina av sig själv, med våld har vi även visat nu i decenier att vi kommer ingen vart.
    Utan individen finns det ingen industri för den delen, varenda en som ingår i den verksamheten är en individ, som väljer att ta del av miljarder staten skänker bort.
    Personligen skulle jag föredra att man tog bort droger från mexikanska karteller eller talibaner på andra sidan världen och öppnade upp för en legal försäljning till vuxna medvetna kunder, bästa lösningen för alla, det skulle även ta bort mycket av fördomar som vissa sprider här.

Om det sedan är korkad att berusa sig så är störe delen av den mänskliga rasen korkad, fast okey, nu förhastade jag mig lite, det finns klara bevis för det här i tråden.

• frappa
    Furstinna skrev 2013-12-02 18:40:06 följande:

Ts skriver att han är kickad alltid.

Jag har jobbat med missbrukare länge och jag är uppväxt med en missbrukande bror. Bara för att många tar sig en feting då och då så är det inte mindre skadligt. Det är narkotika och narkotika är olagligt. Sedan vet jag också skillnaden på ett bruk och ett missbruk. Men för min del är en pundare alltid en pundare oavsett om han "bara" röker på någon gång men klarar av att sköta resten i sitt liv eller om han sitter och jonkar på en smutsig toalett.

Det är så lätt att sitta och tycka att det är harmlöst för individen som väljer att röka på någon gång osv men skulle du se industrin bakom tror jag du skulle ändra uppfattning. Jag är inte emot individen i sig, då skulle jag aldrig jobba med det jag gör. Det är industrin samt att det är korkat val att börja.

Jag betvivlar att han var detta jämt.

Men även om det är sant och det genererar hora.

Så är hon verkligen på ett bättre ställe i livet nu, för han måste då ha grava psykiska problem.

Sen ser en del som hora som ett normalt ord, och används flitigt utan empati givetvis.

Jobbar man med misbrukare, ås har man en mycket begränsad insyn i den typiska cannabis konsumenten.
    De som missxbrukar uppgår till ett fåtal procent av de som röker cannabis.

Har en polispolare, som vet om jag rökt cannabis för smärta, röker ej nu för smärtan är hanterbar.

Han har till stor del ändrat sin syn på vem som röker cannabis, och inser att det är en del losers där ute.

Men att det går inte dra alla efter en kant.
    För blir lite bisarrt att prata om 5-7%, men innefatta 100% som dessa 5-7%, det blir helt enkelt fel.
    När punda var i rätt samanhang, så var det om de som använde amfetamin och det beteendet man fick under en amfetamin berusning.

Som då är att man maniskt håller på med en sak, kan vara städa, plocka isär saker eller göra andra saker med stor fokus och länge.
    Och dag har man stigmatiserat detta punda, och använder det när man vill nedvärdera någon som använder droger.
    Så således har punda tappet den faktiska betydelsen.
    Varför sen även heroin kommer upp i denna tråd undrar jag.

Hade du tagit upp kokain, så hade du i alla fall varit OnT.

Industrin bakom cannabis, är skapad pga att staten lämnat över försäljningen till kriminella nätverk.

Sen idag odlar många själva, och säljer till självkostnads pris till sina polare.

Så denna industri har avmattas en del, dock som du säger det är en hel del hemska saker där.
    Men lätt åtgärdat och det är att staten tar över försäljningen.
    Så kommer man dra ner denna industri dramatiskt.

Dock som alla vet, så kommer den inte försvinna helt, det ser vi pga den skeva prissättningen på alkohol.
    Där vi fortfarande har en parallell marknad.

Tyvärr när man kommer hit, så går man till svart och vitt.

Och inbillar sig bara för det inte blir 100% statlig försäljning, så ska man fortsätta med 100% försäljning av kriminella och kriminella nätverk.
    Jag känner att en oreglerad cannabis, som det är idag.

Är så fel, för det är så enkelt för barn att köpa droger där ingen ifrågasätter deras ålder.

• frappa
    Anonym (knarkare) skrev 2013-12-02 18:47:23 följande:

Det fanns några rader innan min avslut på inlägget, underlättar det hela om du läser dom först innan du hakar upp dig på en line.

Fann att det var en hel del saker som var tagna ur sitt sammanhang.

Och en ovilja att citera inläggen rätt, så kan inte folk riktigt greppa hela bilden.

Antagligen ett medvetet val, eftersom det som sägs ser faktiskt lite korkat ut i vissa fall.
    Men det är därför man plockar saker ur sina sammanhang.
    Är det ingen som märker detta eller påpekar detta.

Så är det rätt enkelt att säga att det jag säger är rätt och logiskt.
    Inte plcoka ur det sitt sammanhang, jag då blir det inte alls så enkelt längre.

Sen verkar det som h*n har klumpat ihop dina och mina inlägg i en röra.

Vet inte syftet med detta, men bra blir det inte.

• MuppinCowboy
    frappa skrev 2013-12-02 12:25:16 följande:

oki det var mer ser vi.

Kan du inte citera inläggen som jag säger saker som "Kan du inte behålla din generaliserande dynga för dig själv?!".
    När du citerar så, så blir det helt taget ur sitt sammanhang.Och just denna känner jag inte exakt igen som min egen.
    Så är alla citat du gör från mig?
    För tänker då inte ta ansvar för andra i vad de säger.

Nu börjar jag verkligen undra,  när du skriver inlägg har du då läst den andra personens inlägg eller är det bara ett sätt för dig att föra fram din propaganda?

Hade du läst mina inlägg hade du sett  och förstått att citaten inte var från dig, jag har heller aldrig påstått att de var från dig.
    Vad jag har skrivit eftersom du uppenbarligen av någon anledning inte kunnat förstå är detta -

Jag ifrågasatte hur du kunde säga att vissa förminskade andra när människor som har en åsikt liknande din isåfall 'förminskar' mycket grövre' .
    Jag citerade dessa uttryck så att du kunde jämföra och undrade (undrar fortfarande) hur det kan vara så att du ser att den ena parten förminskar men den andra inte gör det?

istället för att svara på detta fortsatte du att svamla så att man inte förstod hälften.
    Du får väldigt gärna svara nu, men som jag tidigare sa så har du förlorat all trovärdighet redan
  • Anonym (seriöst)

Alltså, snubben jagar TS i ett år, till slut händer något och sen berättar TS för honom att hon varken tänker ha sex eller vill skaffa barn, snubben blir arg, HUR har detta med hans cannabisbruk att göra ?

Att han kallade TS hora är tyder ju bara på taskig kvinnosyn, återigen, VAD har detta med hans rökande att göra?

Jag förstår ingenting.

• MuppinCowboy
    Ove Hansen 74 år

Jag tänker på Ove Hansen, som blev påkörd i en busskur.
    Tack vare tekniska bevisning kunde man binda en 20-åring till körningen och han blev dömd för detta.
    20-åringen erkände att han hade rökt rökt hasch (han dömdes även för detta -rattfylleri).

20-åringen nekar trots all bevisning och skyller på en okänd man femte man som var i bilen(4 män fanns i bilen men 20-åringen kunde bindas till körningen, trots detta skyller han på en okänd 5:e man.

Men låt mig gissa, olyckan och valet att springa därifrån och sen skylla på andra är inte pga av drogen han använde utan det beror på en miljon andra saker, drogen hade absolut inget med detta att göra.. Drömmer

Jag blir inte förvånad om droganhängare kommer på en miljon ursäkter nu, hur handlingen av denna kille måste bero på något annat, hur det kan ligga en miljon andra saker bakom och ja det kan det säkert men påstå inte att droganvändningen inte hade något med detta att göra, för genom att påstå det så dumförklarar ni er själva.

Sluta hävda att droger gör alla goa och snälla och inte drabbar andra för det gör det både fysiskt och känslomässigt - man glömmer gärna bort biten hur drogmissbruket påverkar nära och kära.

'20-åringen' dömdes till 15 månaders fängelse för vållande till annans död, grov vårdslöshet i trafik, rattfylleri och olovlig körning.
    Han har överklagat och jag hoppas liksom hans anhöriga att han får hårdare straff, 15 månader är inte nog för denna dåre och jag vill inte ha honom ute i samhället igen.
  • MuppinCowboy
    Anonym (knarkare) skrev 2013-12-02 18:47:23 följande:

Det fanns några rader innan min avslut på inlägget, underlättar det hela om du läser dom först innan du hakar upp dig på en line.

Jag försökte få fram poängen att man kan inte anklaga ena sidan för att förminska om man samtidigt ursäktar samma beteende från en annan, detta gäller oavsett om man delar samma ståndpunkt.

Att man sen delar samma åsikt till mångt och mycket gör att man då ännu mer framstår som 'icke trovärdig'

För övrigt om man faktiskt läst igenom mitt inlägg som mitt uttryck togs ifrån så kan man nog säga att jag förminskade killen ifråga inte dig utan jag 'gav svar på tal' med ett uttryck som var precis som ditt förutom att jag la till en mening, så när frappa då började svamla om förminskande ifrågasatte jag detta och gav fler exempel på dina uttryck och försökte få fram ännu mer hur kan en person vara förminskande när man inte anser att den andre varit det trots liknande uttryck

Jag hoppas du förstår nu, om inte ja då står det klart för mig och andra att ni helt enkelt vägrar förstå plus att ni framstår som sk 'självrättfärdiga' människor som ser fel och brister i andra men vägrar se det hos sig själv och de som tycker som dem.
  • frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-03 09:33:35 följande:
    Nu börjar jag verkligen undra,  när du skriver inlägg har du då läst den andra personens inlägg eller är det bara ett sätt för dig att föra fram din propaganda?

Hade du läst mina inlägg hade du sett  och förstått att citaten inte var från dig, jag har heller aldrig påstått att de var från dig.
    Vad jag har skrivit eftersom du uppenbarligen av någon anledning inte kunnat förstå är detta -

Jag ifrågasatte hur du kunde säga att vissa förminskade andra när människor som har en åsikt liknande din isåfall 'förminskar' mycket grövre' .
    Jag citerade dessa uttryck så att du kunde jämföra och undrade (undrar fortfarande) hur det kan vara så att du ser att den ena parten förminskar men den andra inte gör det?

istället för att svara på detta fortsatte du att svamla så att man inte förstod hälften.
    Du får väldigt gärna svara nu, men som jag tidigare sa så har du förlorat all trovärdighet redan

Vart är den påstådda propagandan i det inlägget du citerade?

Jag har svarat på många av dina inlägg, kan du specifikt ge mig ett exempel på att jag inte svarat på det jag citerat.

Sen att man ibland inte svarar 100% av frågor/frågeställning som är ställda är en annan sak.

Men är det så du saknar ett svar, så är ju det inte svårare att skriva ett inlägg till, och undra just denna sak som man då saknar svar på.
    Varför du citerar eller riktar inlägg till mig, och sen plockar med andras inlägg till mig.

Blir förvirrande, speciellt du svarar på deras inlägg men skriver inlägg till mig.
    Och varför du plockar meningar ur sitt sammanhang är ju ett aber också.
    Det gör så meningarna tappar den rätta betydelsen.

Men är ett känd diskussionsteknik, men kända problem.

Speciellt när man blir avslöjad, som du nu är.

Ge riktiga citat på ev. förminskning du pratar om.

Och utelämna andra användares inlägg.

Din förminskning, nedvärderande och stigmatiserande har varit tydlig.

Du säger ju det oprecisa och stigmatiserande ordet knark/knarkare i var och varann mening innan.
    Och lite annan skit, så du är bara ledsen för att vi avslöjar ditt hyckleri.

Min trovärdighet står ohotad, jag förmedlar saklighet, fakta och forskning.

Det är det du har problem med, det och att du märker jag maler ner dina argument lugnt, fint och metodiskt.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-03 09:57:46 följande:
    Ove Hansen 74 år

Jag tänker på Ove Hansen, som blev påkörd i en busskur.
    Tack vare tekniska bevisning kunde man binda en 20-åring till körningen och han blev dömd för detta.
    20-åringen erkände att han hade rökt rökt hasch (han dömdes även för detta -rattfylleri).

20-åringen nekar trots all bevisning och skyller på en okänd man femte man som var i bilen(4 män fanns i bilen men 20-åringen kunde bindas till körningen, trots detta skyller han på en okänd 5:e man.

Men låt mig gissa, olyckan och valet att springa därifrån och sen skylla på andra är inte pga av drogen han använde utan det beror på en miljon andra saker, drogen hade absolut inget med detta att göra.. Drömmer

Jag blir inte förvånad om droganhängare kommer på en miljon ursäkter nu, hur handlingen av denna kille måste bero på något annat, hur det kan ligga en miljon andra saker bakom och ja det kan det säkert men påstå inte att droganvändningen inte hade något med detta att göra, för genom att påstå det så dumförklarar ni er själva.

Sluta hävda att droger gör alla goa och snälla och inte drabbar andra för det gör det både fysiskt och känslomässigt - man glömmer gärna bort biten hur drogmissbruket påverkar nära och kära.

'20-åringen' dömdes till 15 månaders fängelse för vållande till annans död, grov vårdslöshet i trafik, rattfylleri och olovlig körning.
    Han har överklagat och jag hoppas liksom hans anhöriga att han får hårdare straff, 15 månader är inte nog för denna dåre och jag vill inte ha honom ute i samhället igen.

Finns forskning på olyckor och påverkade/berusade på cannabis, på likheten som trafiksäkerhetsverket i USA.

Som gått igenom olyckor i deras trafiknät, deras slutsats på cannabis är att de är lika troliga att orsaka en olycka som en som är nykter.
    I Sverige finns det inte ens statistik på cannabis och olyckor där endast cannabis förekommer.

I Colorado USA så gick olycksstatistiken ner 9% efter införandet av medicinsk cannabis.

Är ledsen att jag raserar hela din värld, men så blev det i alla fall.

Farhågorna var i Colorado liknande du uttrycker här, men svaret blev tvärtom.

www.coloradoindependent.com/106742/cu-study-medical-marijuana-saves-lives
    www.iza.org/en/webcontent/publications/papers/viewAbstract

Dock så anser jag vi ska köra nyktra, och det godkänner vi samma dag vi skriver på för att få körkortet.
    Så försök inte tro att jag tycker vi ska köra onyktra.

Dock ska vi adressera var drog och påverkan på körförmågan var för sig.
    Och här kommer cannabis långt ner på listan till att orsaka olyckor.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-03 10:06:34 följande:

Jag försökte få fram poängen att man kan inte anklaga ena sidan för att förminska om man samtidigt ursäktar samma beteende från en annan, detta gäller oavsett om man delar samma ståndpunkt.

Att man sen delar samma åsikt till mångt och mycket gör att man då ännu mer framstår som 'icke trovärdig'

För övrigt om man faktiskt läst igenom mitt inlägg som mitt uttryck togs ifrån så kan man nog säga att jag förminskade killen ifråga inte dig utan jag 'gav svar på tal' med ett uttryck som var precis som ditt förutom att jag la till en mening, så när frappa då började svamla om förminskande ifrågasatte jag detta och gav fler exempel på dina uttryck och försökte få fram ännu mer hur kan en person vara förminskande när man inte anser att den andre varit det trots liknande uttryck

Jag hoppas du förstår nu, om inte ja då står det klart för mig och andra att ni helt enkelt vägrar förstå plus att ni framstår som sk 'självrättfärdiga' människor som ser fel och brister i andra men vägrar se det hos sig själv och de som tycker som dem.
    Plocka ut enskilda meningar ur sitt sammanhang har ingen poäng, mer än förvanska det som skrevs i sin hel het.

Tycker det är dax för dig lära dig citera riktigt, så slipper vi diskussioner om att du inte klarar av att citera rätt.
    Men kanske är syftet att ta bort diskussionen från sak frågan, som är hora, cannabis och kokain.
Svar på tråden ni med knarkare till partner