• Malin8702

Bra presenter till dop ?

Tips på bra presenter till en pojke 5 månader & en flicka snart 3 år? Hyfsat pris Står still i huvudet.. :)

• Svar på tråden Bra presenter till dop ?
  • Anneli 87

Skall flickan också döpas eller vill du ge henne en present också?

• Madylin

Lite finare sagoböcker/sagosamlingar som du skriver något fint och personligt i :)

• mp90

Gåvagn, bobbycar, första skorna, tandask, hoppgunga, träleksaker!

• Malin8702

Flickan ska också döpas

• mammalovis

De bra sakerna mina döttrar fått i doppresent är EN sparbössa, födelsedagståg, smycken, matset mugg och tallrik, bäddset med barnets namn broderat, pengar, en sagobok med barnet som huvudperson (lite knepig saga, men kul att kusinerna är med).

Med tanke på att dopet oftast är en sak för livet tycker jag det är ganska kul om sakerna varar länge. Nu senast fick vi en del kläder, men det växer de ju ur på några månader ...

• mammalovis

Bor man i hus med trädgård hade jag velat plantera ett fruktträd i "barnets namn".

• Comet

Jag tycker det är roligt att ge bort någonting personligt som doppresent. Som t.ex. smycken med barnets namn graverat. Finns t.ex. på familjesmycken.se Det kan barnet ha på sig i många år framöver!

Min dotter fick en rolig doptavla som jag uppskattade väldigt mycket, eftersom jag inte hade så mycket väggdekoration till hennes nya rum än.Och det är ett fint minne när hon blir äldre eftersom det står hennes födelsevikt och längd osv på den.

Och en väldigt praktisk sak att ge bort är bestick med barnets namn graverat på fram- eller baksidan. Det finns även större set som innehåller en servis också som t.ex. det här http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=58374 Tycker det är hur gulligt som helst och det är verkligen något som barnet har nytta av och som blir använt varje dag!

Svar på tråden Bra presenter till dop ?