• love christmas

Ok att ha sex när barnet sover i sängen?

En väninna berättade  att de hade haft sex (hon å hennes man) när 3åringen sov i samma säng.
    Tycker ni det är okej? Barnet sov och märkte ingenting. jag vet inte riktigt vad jag ska tycka....

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ok att ha sex när barnet sover i sängen?
  • Supertorsk

Vad du ska tycka? Är det inte deras säng, deras barn och det är två vuxna människor?

Den största fisken i en liten damm
  • Enter Sandman

Om inte barnet märkte något så for det ju inte illa av det heller, så jag ser inte problemet.
    Sen att jag personligen skulle avståt för jag hade känt mig obekväm med sitautionen är en annan sak.
    Men nu var det ju inte mig det gällde och för en gångs skulle håller jag med Supertorsk, det är inte din sak att ha synpunkter på.   

• The Fugly

Folk gör så klart som de vill men personligen vill jag inte ha mitt barn i närheten när jag har sex.

• Lufsan

Jag har flera vänner som gör det dock är deras barn mycket yngre och om man känner sig bekväm med det och kan avskärma sig mot barnet inte fysiskt utan psykiskt. 

Jag antar att de som kan ha sex när barnet sover i sängen vet att barnet sover tungt och avbryter så snart barnet vaknar. 

Jag personligen skulle aldrig kunna göra det. Inte av moraliska skäl utan  för att jag inte skulle kunna slappna av och tycka om sexet om dottern låg i sängen. 

Men jag tycker att tre år är lite väl gammalt. Då är man gammal nog att förstå vad som händer om man skulle vakna. En ettåringen har inget begrepp om vad som sker om den skulle vakna mitt i.
    Jag tycker också att det är okej så länge man gör det för att man inte kan lämna barnet ensam i sängen. Vår dotter är 10 månader. Och vi kan inte lämna
    henne ensam i vår säng då hon kan vakna och ramla ner. Men en treåring är stor nog att ligga själv i sängen. Då kan föräldrarna sexa på soffan istället.

Så ja jag tycker att det är okej. Men kanske inte med ett så gammat barn.  

En dag i sänder.
  • love christmas

Självklart är det upp till var och en att göra vad som känns rätt för dem.
    Men det fick mig att fundera om det var fler som känner att det är okej. Jag personligen skulle aldrig känna mig bekväm att ha barnet i sängen - även om det är en stor säng och barnet sover.

• love christmas
    The Fugly skrev 2013-11-26 10:20:35 följande:
    Folk gör så klart som de vill men personligen vill jag inte ha mitt barn i närheten när jag har sex.
    Jag känner likadant...
  • love christmas
    Supertorsk skrev 2013-11-26 10:15:57 följande:
    Vad du ska tycka? Är det inte deras säng, deras barn och det är två vuxna människor?
    självklart. Men jag började fundera på mina egna värderingar, vad jag själv - i mitt liv - uppfattar som rätt och fel
    just därför sa jag bara okej till min väninna och så släppte vi ämnet
  • Fantasilös

Det är inte okej! Lika lite okej som det är att ha sex bredvid ens kompis som sover, eller ens mamma som sover.

Svar på tråden Ok att ha sex när barnet sover i sängen?