• Äldre 26 Nov 11:22
    2153 visningar
    7 svar
    7
    2153

    Familjelivs julkalender 21/12 Vinn en Label-Label snuttis!

    Var med och öppna luckan den 21 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en fruktansvärt söt Label-Label snuttis!


    Nu är det bara tre dagar kvar till jul och av Familjelivs adventskalender!
    Tiden går fort när man har roligt men vår stackars tomte har råkat ut för ett rejält bakslag!
    Han har tappat julklappssäcken!
    Ve, vojne och HUVVA! Tyst

    Idag vill vi därför att ni hjälper tomten och kommer med förslag på alternativa julklappssäckar!
    Vad har ni era klappar i?
    Ta ett foto på er julklappssäck, korg eller vad helst ni lägger klapparna i och ladda upp här i tråden.
    Förhoppningsvis får vår kära tomte inspiration att söka vidare efter sin säck!
    Tävlingen pågår till och med midnatt  22/12 och vinnare utses av jury och meddelas den 23/12. Observera förlängd tävlingstid!

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet inom en vecka annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det!

    Här kan du läsa mer om tävlingsreglerna:
    www.familjeliv.se/Tavla_och_vinn/1.1450511


     


    Lycka till! Solig


     

  • Svar på tråden Familjelivs julkalender 21/12 Vinn en Label-Label snuttis!
  • Äldre 21 Dec 07:46
    #1

    Det låter kanske banalt att föreslå att tomten skall ta en svart sopsäck i plast istället, men faktum är att den svarta plastsäcken har en rad användningsområden för de uppfinnigsrike och blir en finfin sista julklapp att dela ut när alla andra paket är borta.

    Av den svarta sopsäcken i plast gör man till exempel kvickt och elegant en heltäckande mygg- och knottskyddsdräckt med bara tre små hål för ögonen och näsan. Införskaffar man två stycken blir det ett snitsigt matchande mor- och dotterset som med fördel används under den påtvingade familjefisketuren i de djupaste finnskogarna som de stolte fadern ger familjen i julklapp. Tänk er själva vilken glädje den svarta plastsäcken kommer att bringa familjen till sommaren!

    Därefter är det dags för kräftskivor. Med hjälp av lite silvertejp förvandlas den svarta plastsäcken raskt till en sexig liten festblåsa som dessutom extraknäcker som avtorkningsbar helkroppshaklapp. "Trash bag chic" är det nya svarta och mamma blir garanterat kvarterets snackis.

    Efter lång och trogen tjänst klipps den svarta plastsäcken i remsor till Halloween och sys fast på valfritt plagg som  häx- eller ghouldräkt till barnen. Perfekt snabbkostym när de stressade föräldrarna läser veckobrevet om fredagens halloweendisco på torsdag eftermiddag.

    Till sist förvandlar remsrona till "plarn" (plastic yarn). I den kulna novembernatten lyser lampans flit medan familjen gemensamt virkar en hatt som mormor skall få i julklapp:
    cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/26/9d/1347849089_8377_005.JPG

    Så går hela året och när tomten åter står i dörren är jag säker på att hela familjen hoppas på att han även denna gång stoppat sina klappar i den bästa säck man kan tänka sig - årets julklapp till hela familjen!



    Jag vill vinna snuttefilten för att jag hemsk gärna ville ha en till mina barn när de var små, men aldrig hittade någon. De skulle gärna vilja ge den här till sin nya lilla kusin. Jag tror nämligen inte att kusinens mamma uppskattar att vi syr en av svarta plastsäckar (hon är lite underlig på det viset... ).


     


    So say we all
  • Äldre 21 Dec 09:56
    #2

     



    Så här ser vår julklappssäck ut! :) Inte den snyggaste och inte den mest inspirerande kanske, men väldigt tålig och där i får klapparna ligga in i det sista. Och varför då då?


    Jo, för granen kommer inte upp i år - den kommer ettåringen att välta...


    Och även om granen skulle ha kommit fram hade vi inte kunnat ha klapparna under den i alla fall - för då hade hunden trott att det varit julafton varje dag och öppnat alla presenterna.


    Den supermysiga snuttisen vill jag vinna till bebisen i magen - nu är den inte hemlig länge! :)

  • Äldre 21 Dec 16:12
    #3

    Den här tjusiga korgen borde tomten skaffa sig. Den kom mormor med i veckan med några klappar i, med julig filt i botten och fint dekorerad med tranbär på handtaget. Så fin!

    Snuttefilten vill jag vinna till min lille son som just börjat upptäcka världen. Allt ska in i munnen just nu och smakas eller pillas på. Ibland går det snabbt då lilleman fått tag i nåt olämpligt, som en påse, så det skulle vara skönt att kunna ge honom den fina label-label-snuttisen Skrattande


  • Äldre 21 Dec 16:53
    #4

    Tomten har laddat hela året, För att fara med släden i spåret. Rudolf gör sig redo & mumsar hö, Men va? De är ju ingen snö! Men vädret ska inte tomten få hindra, I år kommer klapparna i en skrinda! Min lilla 4 månaders vägrar napp men snuttar & suger på allt som är gjort av tyg (gäller att hålla avstånd på affären så de andra kunderna slipper genomvåta halsdukar) en label label snuttis skulle vara klockrent! Det gick tyvärr inte att lägga in bilden!

  • Äldre 21 Dec 16:54
    #5
    fru mia skrev 2013-12-21 16:53:08 följande:
    Tomten har laddat hela året, För att fara med släden i spåret. Rudolf gör sig redo & mumsar hö, Men va? De är ju ingen snö! Men vädret ska inte tomten få hindra, I år kommer klapparna i en skrinda! Min lilla 4 månaders vägrar napp men snuttar & suger på allt som är gjort av tyg (gäller att hålla avstånd på affären så de andra kunderna slipper genomvåta halsdukar) en label label snuttis skulle vara klockrent! Det gick tyvärr inte att lägga in bilden!

    Tydligen gick det inte att göra radbyte heller...
  • Äldre 22 Dec 22:45
    #6

    Har tyvärr ingen bild för mina klappar är inte inslagna än..
    Men jag rekomenderar Tomten en genomskinlig stor sopsäck, alltid kul att se de fintinslagna paketen i säcken !

    Lillleman har en snuttis som han älskar, men det är svårt att hitta en ersättare, kanske denna kan funka??

  • Äldre 23 Dec 08:10
    #7

    Tack för era tips! SoligTomte
    Här hemma är det samma vånda varje år. Blev det verkligen så många klappar?!
    Och var ska vi lägga dom. Tyst

    Dagens vinnare är:


    Casie skrev 2013-12-21 16:12:54 följande:
    Den här tjusiga korgen borde tomten skaffa sig. Den kom mormor med i veckan med några klappar i, med julig filt i botten och fint dekorerad med tranbär på handtaget. Så fin!

    Snuttefilten vill jag vinna till min lille son som just börjat upptäcka världen. Allt ska in i munnen just nu och smakas eller pillas på. Ibland går det snabbt då lilleman fått tag i nåt olämpligt, som en påse, så det skulle vara skönt att kunna ge honom den fina label-label-snuttisen Skrattande

     





    Inboxa din adress, mejladress och mobilnummer till mig. Så skickas vinsten Solig
Svar på tråden Familjelivs julkalender 21/12 Vinn en Label-Label snuttis!