• anitaq

Billiga Londonresor?

Halloj!
    Jag tänkte överraska min sambo med en Londonweekend i början på nästa år, troligtvis i Februari.
    Sökte lite spontant på nätet och den billigaste resan jag hittade för två personer med flyg och hotell skulle gå på 9500:-. Är det så dyrt eller kan man få tag på billigare?
    Genom vilka har ni bokat och vad har ni fått betala? Vad ingick då? Vilka dagar innebär en weekend? Fredag-söndag?
    Tacksam för svar!! 

• Svar på tråden Billiga Londonresor?
  • Duckan

Vi har bokat en weekend, tors-söndag i slutet på mars med Norweigan, kostade runt tusenlappen T/R.

• Bergling

Nu skriver du inte varifrån du vill flyga, men jag antar från Stockholm.

Norwegian är nog billigast och har rätt många flygningar. Men kolla även SAS och British Airways.

Skall ni ha mycket bagage så tänk på att Norwegian tar extra betalt för det.

Glöm heller inte att räkna in kostnaden för resan in till London. Från Heathrow går det tunnelbana som är relativt billig. Kolla också på alternativet att flyga till London City Airport ute i Docklands. Finns en hel del bra hotell därute och det tar inte mycket längre tid att åka in till centrala London än från t ex Hammersmith eller andra ytterområden om ni inte tänkt bo mitt i smeten.

Om ni har möjlighet så kolla på att åka t ex fredag - måndag. Resor på måndagar brukar vara billigare än söndagar då många åker. 

• JPT

Min sambo och jag åker till London nu i december (fredag-måndag) och vi flyger med Norwegian och har bokat hotell separat via Hotels.com

För flyget betalde vi 2500 kronor (med ett incheckat bagage), men hade vi bokat en vecka tidigare när vi först tittade på biljetterna hade vi kommit undan med 1300 kronor för oss båda. Med Norwegian gäller det att vara ute i god tid eller passa på när de har kampanjer.

Hotellet kostade 1200 kronor per natt tror jag, trestjärnigt vanligt Holiday Inn.  

Kontentan av det hela är att ni borde absolut komma billigare undan än 9500, men det gäller ju att pyssla lite och eventuellt vara flexibel med resdagarna.  

• Pim

En vän till mig åkte nu i helgen från Malmö med Ryanair och betalade 300 tur och retur.

• anitaq

Kommer man mycket billigare undan om man bokar flyg och hotell separat?

Jag tänkte åka från Östersund, flyger Norweigan härifrån?

• anitaq
    Duckan skrev 2013-11-26 12:38:40 följande:
    Vi har bokat en weekend, tors-söndag i slutet på mars med Norweigan, kostade runt tusenlappen T/R.

Med flyg och hotell??
  • Bergling

Flyg från Östersund blir ju tyvärr genast mycket dyrare. Dessutom är det nog enbart SAS som flyger från Östersund. Går väl att kombinera med Norwegian, men det blir nog bättre att köpa genomgående biljett med SAS om möjligt. Blir mindre problem vid ev försening då, samt att bagaget kan checkas hela vägen.

Svar på tråden Billiga Londonresor?