• Daniel12

Vilket av dessa gamla humorprogram uppskattade du mest?

Ja det råder ju allmän humortorka nuförtiden på TV. Den äldre humorn var ju mer folklig. Idag går nästan all humor ut på sex och förnedring. Vilket av dessa humorprogram gillade ni mest när de gick?

Kom gärna med andra förslag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa gamla humorprogram uppskattade du mest?
  • DenNamnbitne

En himla många program var roligast av de jag har sett i alla fall.

Andra roliga:
    Kvarteret Skatan
    Sally
    Grotesco 

• fluu

Allt med Galenskaparna & After Shave såklart.

Albert och Herbert var rätt kul också faktiskt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Lejonmamman01

Jag minns inget annat än "Albert och Herbert". Vet inte om jag inte sett de andra (det var ganska många år jag inte hade TV) eller om de bara inte gjort något intryck alls. Men Albert och Herbert var kul! Och mycket mänskligt. Så där ser relationen ofta ut, mellan en förälder och ett vuxet barn, som har mycket nära kontakt, och där "barnet" inte riktigt kunnat frigöra sig och skapa ett eget liv. Jag tyckte så synd om Herbert kommer jag ihåg!

• Lejonmamman01

Om man får lägga till något, så säger jag "Svensson, Svensson...". (Serien, inte filmen.) Det var så oerhört många situationer som jag kände igen min egen familj i! Både min ursprungsfamilj och senare min egen familj! På pricken!

• Aniiee

Inte min slags humor, men måste jag välja så Galenskaparna&After Shave. Annars tycker jag att det bara är löjligt... I want clever humor.....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • mercury
    DenNamnbitne skrev 2013-11-26 13:42:11 följande:
    En himla många program var roligast av de jag har sett i alla fall.

Andra roliga:
    Kvarteret Skatan
    Sally
    Grotesco 
    Har inte sett alla dessa, men jag älskar Kvarteret Skatan! Mia och Klara var också himla roliga ibland.

• MrRed

Den absolut bästa svenska komediserie som gjorts är Kvarteret Skatan (som redan nämnts). Helt oslagbar serie! Annars är Solsidan riktigt bra men skulle dö direkt om Rheborg försvann. I Skatan var alla karaktärer otroligt bra.

• Ragnar

Tyckte om allihop. Men måste jag välja var nog Macken min favorit.

• hejsonja

En himla många program! Den lever kvar än idag och varje vecka citerar eller refererar jag till dom flera gånger. 

Kan inte ens fylla en vas med varmkorv utan att tänka på dom! 

Med en blogg som heter hejsonja.se
  • Excentriskan

Olika för olika program

A o H var ju kul men även mysiga på något sätt

Snack om nyheter är ju roligt på ett lite intelligentare plan

Macken var underbar med härliga skådisar också

Nöjesmassakern var väldigt blandat program, de hade ju även artister som framträdde. Lite bredare nöje

Pga bredden skulle jag nog ändå välja Nöjesmassakern

Sen gillade jag ju Lorry också. Och Razzel var ju både underhållning och spel.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Daniel12
    hejsonja skrev 2013-12-05 11:54:59 följande:
    En himla många program! Den lever kvar än idag och varje vecka citerar eller refererar jag till dom flera gånger. 

Kan inte ens fylla en vas med varmkorv utan att tänka på dom! 
    Haha.. han hade ju olika saker i skålen från gång till gång. En gång var det marschmallows, till nyårsafton var det champagne och någon annan gång var det gurkor.

Allan Preussen (Claes Eriksson) hade jag gärna sett som julvärd.

Svar på tråden Vilket av dessa gamla humorprogram uppskattade du mest?