• kgv

När klär ni julgranen?

Min man och jag har aldrig haft julgran eftersom vi aldrig är hemma över jul. Men nu är sonen snart två år och vi tänkte att vi borde ha en i år. Plastgran och billigt pynt är införskaffat (räknar med en del vältolyckor med sonen). Men när ska vi sätta upp den? Funderar på att sätta upp den så snart lucia är förbi. Då hinner vi njuta av den lite innan vi beger oss bort inför jul. Eller så tar vi det ännu tidigare.

Hur gör ni? 

• Svar på tråden När klär ni julgranen?
  • Greta22

Gör precis som du själv vill. Tror alla pyntar vid olika tidpunkter. En del tidigt, en del sent. 

• kgv
    Greta22 skrev 2013-11-26 13:53:23 följande:
    Gör precis som du själv vill. Tror alla pyntar vid olika tidpunkter. En del tidigt, en del sent. 

Givetvis gör jag precis som jag vill. Var mest nyfiken på hur andra gör och resonerar. Vi firar alltid jul hos mina föräldrar och där kläs granen dagen innan julafton.
  • kivirush

Aldrig ^^ tillhör skaran som inte firar denna konsumtions drivna högtid.

• KarinIngrid

Vi brukar ta in granen några dagar innan jul och sedan klä den på julaftons morgon!

• nozpa

När jag bodde hemma kläddes den kvällen innan julafton. Nu klär vi den ett par dagar innan. Förmodligen helgen innan julafton i år. Vi har dock riktig gran så tar inte in den för tidigt. Men vet att det är vissa som klär den runt lucia. Så kör på.

• Ankaja

Oftast klär vi granen den 23:e, på lilljulafton som vi säger.

• Maroschka

Eftersom jag/vi hör till de som tar bort julen ganska snart efter julafton då jag tycker att den spelat ut sin roll då så tar vi alltid fram den första advent för att hinna njuta av den och bygga upp julstämning till julafton.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • CarpeNoctem

På lucia, alltid. Men detta år känner jag mig aningen sugen på att tjuvstarta traditionen

• sasso78

Vi köper alltid en riktig gran till 1a advent och sätter då bara upp ljusen. Sen klär vi den medövrig pynt runt 20-22.

• Patricia Sandell93

Satte upp min för någon vecka sen. :) Här pyntar vi tidigt och har kvar allt pynt länge. Mest min man som njuter av allt pyntande. :)

Svar på tråden När klär ni julgranen?