Inlägg från: vårblommans |Visa alla inlägg
  • vårblommans

Dricker endast köpt kolsyrat vatten, dåligt?

Jag har fått dille på kolsyrat vatten, och då jag inte kan kolsyra det själv hemma köper jag kolsyrat vatten. Det står bara Naturell vatten kolsyrat på flaskan, och på ingredienser står det bara kolsyrat vatten. Någon som vet om det är dåligt ändå? Man vet ju inte om det innehåller nåt annat egentligen.. 

• Svar på tråden Dricker endast köpt kolsyrat vatten, dåligt?
  • vårblommans
    GrodanHopp skrev 2013-11-26 18:04:58 följande:
    Om inte annat är det en katastrof för miljön..
    Varför?
  • vårblommans
    Dr Love skrev 2013-11-26 18:11:17 följande:
    Tänk efter, någon har tappat vatten i flaskan och kolsyrat det och sedan transporterat vattnet i långtradare till distributören som du själv köpt ifrån. Att vanligt vatten ska behöva transporteras långa sträckor är ganska slösaktigt ur miljösynpunkt. Långtradarna går knappast på biogas...
    Köp en maskin och kolsyra ditt eget kranvatten istället. Det tjänar du dessutom pengar på i längden. 
    Det transporteras väl även fast jag inte köper det. Och det är väl likadant med alla produkter egentligen, så då ska man väl sluta handla öht då helt enkelt. Börja odla eget och bara äta det. Eller?  
  • vårblommans
    Dr Love skrev 2013-11-26 18:19:59 följande:
    Kolsyran blir du tvungen att köpa så den kommer fraktas oavsett men inte vattnet och det är trots allt den största "ingrediensen". Så istället för att sponsra 20 lastbilar med flaskvatten kan du sponsra 1 lastbil med kolsyra.
    Ja det hör ju inte till min fråga. Du kan gå och gnälla på andra folk som inte gör som du vill och lämna den här tråden. 
Svar på tråden Dricker endast köpt kolsyrat vatten, dåligt?