• Maddi

klorin på filt?

Detta är en dum fråga, men jag har en vit filt med tryck på och i kanten är den smutsig som inte går bort. Filten tvättas i 30 grader. Törs jag ha klorin på ett hörn, eller är inte det att rekommendera?
    Jag tänker om allt klorin försvinner trotts tvätt efteråt.

• Svar på tråden klorin på filt?
  • Frontline

Törs du ha tvättmedel eller sköljmedel? för tänk om inte det försvinner då...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Maddi
    Frontline skrev 2013-11-26 18:48:10 följande:
    Törs du ha tvättmedel eller sköljmedel? för tänk om inte det försvinner då...
    dumt svar, knappast samma sak 
  • Frontline
    Maddi skrev 2013-11-26 21:05:22 följande:
    dumt svar, knappast samma sak 
    Ja du började ju med att skriva "Detta är en dum fråga"
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • annawall

Temperaturen spelar ingen roll i sammanhanget tror jag som NO-lärare, mamma och flitig tvättare utan att ha kollat på google. Däremot kan du kanske behöva tvätta den flera gånger för att få bort klorlukten. Är lukten kvar så är väl klorrester kvar... Samt att ett material som tvättas i 30 grader inte är ren bomull antagligen utan kommer att färgas i någon tråkig nyans av kloret! Typ gul. Jag skulle hellre testat med någon "oxy" produkt i så fall, bara på fläcken. Som Vanish eller väteperoxid (tror man kan köpa det på Apotek om man inte känner någon kemist). 

• Maddi
    annawall skrev 2013-11-26 23:03:49 följande:
    Temperaturen spelar ingen roll i sammanhanget tror jag som NO-lärare, mamma och flitig tvättare utan att ha kollat på google. Däremot kan du kanske behöva tvätta den flera gånger för att få bort klorlukten. Är lukten kvar så är väl klorrester kvar... Samt att ett material som tvättas i 30 grader inte är ren bomull antagligen utan kommer att färgas i någon tråkig nyans av kloret! Typ gul. Jag skulle hellre testat med någon "oxy" produkt i så fall, bara på fläcken. Som Vanish eller väteperoxid (tror man kan köpa det på Apotek om man inte känner någon kemist). 
    tack, ska testa de!
Svar på tråden klorin på filt?