Önska i present till ettåring?
Vad ska jag önska till min pojk nu när han fyller ett år? Ni som har en ettåring och vet vad de gillar att leka med, kom med massa tips!
Vad ska jag önska till min pojk nu när han fyller ett år? Ni som har en ettåring och vet vad de gillar att leka med, kom med massa tips!
I den åldern lekte min son allra helst med att sortera klossar (rund i runda hål osv) samt med lära-gå-vagnen.
Bilar, bondgård, traktor, bobbycar, gåvagn, gåbil, sån man slår med hammare på (den e poppis) de här är grejer min son 1 år fick o tycker om:)
Lektält för tittut-lekar, bobbycar
Jag kan rekommendera en wigglekart istället för en Bobbycar. Den är mycket bättre och i början används den som en bobycar dvs man sparkar men när barnet är runt 1,1/2-2 års ålder kan han säkerligen fixa ratten så den tar sig fram utan att man behöver sparka. Även rolig för mamma och pappa om man inte väger över 80kg. www.wigglekart.se
En skitkul sak!
Max-böcker och helst sånna med lite tjockare sidor (överlever bättre). En pulka kanske?
Tack för alla tips! Inser att vi har köpt och fått saker lite för tidigt för han har redan det mesta av det ni skriver, dock ingen Bobby car eller wigglekart (kollade klipp på Youtube och den såg kul ut) men jag köpte en wheely bug nyss tyvärr. Dumt, skulle ha sparat något för släkten att köpa. Lektält kanske är något att önska också, det har vi inte. Bondgård, vad är det för sort/märke då som skulle passa bra till en ettåring? 😊 Mer tips gärna!
Ja några böcker kan ju vara bra, pulka har jag redan köpt det med! Jag verkar vara en shopoholic, så är det inte, men jag var på Ullared nyss, det är därför han redan har det mesta... 😄
Tack för alla tips! Inser att vi har köpt och fått saker lite för tidigt för han har redan det mesta av det ni skriver, dock ingen Bobby car eller wigglekart (kollade klipp på Youtube och den såg kul ut) men jag köpte en wheely bug nyss tyvärr. Dumt, skulle ha sparat något för släkten att köpa. Lektält kanske är något att önska också, det har vi inte. Bondgård, vad är det för sort/märke då som skulle passa bra till en ettåring? ???? Mer tips gärna!
Min dotter fick ett bollhav (riktigt poppis), gåbil, gungbä, lektält med tunnel, massvis med kläder, nått gosedjur, trasdocka, teckningsmapp, bilnycklar som blippa när man tryckte på dem, en larv man trycker på så den åker framåt, pekböcker, badponcho, cdspelare så vi kunde lyssna på barnsånger, sandlådeleksak, säkert nått mer jag ej minns...detta var från både oss, släkt och vänner
En till sak man kan ge är en mysig saccosäck, fick hon i julklapp 1 1/2år var hon då...klossar och plocklåda är också bra grejer som de gillar då, eller nån fisher price grej typ karusellen med bönor eller giraffen man stoppar bollar i munnen
Knubbisbilar och ett bilgarage är också nått, badbok och badleksaker...
Min dotter fyllde ett för några veckor sen. Hon fick en tripptrapp-stol, en saccosäck, en pulka, kläder, några böcker om Bäbis som är jättegulliga och roliga, plastbilar, en blockflöjt, munspel. Vi vill inte ha några "elektroniska" leksaker som låter en massa. Roligare med instrument där man får göra ljud själv. I julklapp ska hon få fler bäbis-böcker och en trumma av oss :)
Hon har en trasdocka som hon tycker är kul att leka med. Så det är ett till tips!
Min son har en bondgård som heter my little farm! Ett hus, med traktor, djur o bonde. O så sprlar den lite:p
Min 14 månaders pojke älskar att leka i mini-kök. Även trummor och keyboard för barn är roligt för honom. Megablocks ungefär som lego fast större bitar. Tennisbollar och plastbollar att kasta runt..
Mina tips är:
- Böcker, också sådana med lite text i, de blir fort roliga! "Knacka på" är en riktig klassiker!
- Bobby Car
- Plocklåda (sätt in rätt kloss i rätt hål)
- Liten keyboard att spela på (om du tål ljud i huset ;)
- Xylofon
- Bultbräda och hammare (eller vad det heter, spikbräda)
- Tunnel att krypa igenom (Ikeas är riktigt bra)
- Leksaker att dra i snöre
Sonen lekte väldigt lite mellan 1 och 2 år och gillade mest saker man kunde knuffa, dra, slå på, trycka på, vifta med.. därför valde vi att spara t.ex. lekkök tills nu när han är 2 1/2 när han på allvar börjar komma igång med låtsaslekarna.