• Johanna1978

Är det rätt att ta extra betalt vid denna situvation?

Vad tycker ni var det rätt av kassa personalen på Ica att ta dubbelt betalt för en lösgodis påse för att barnet provsmakat (Snattat) ett par godisar?
    ( Barnet tog godisarna med sleven) Sen stoppa i munnen.
     När de kom till kassan så slår personalen in godiset 2 gånger med motiveringen_
     Att man måste ju betala det man smakade också.
    Men som jag såg 3-4 godisar kostar väll inte 40spänn.

barnet var väll max 4år. Jag tyckte det var fel.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det rätt att ta extra betalt vid denna situvation?
  • Severus

Håller med dig om att det var kass personal

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • RöttÄrSött

Det hade räckt med att ta betalt för några bitar.

Jag som förälder hade däremot tagit initiativet, det finns inget som heter provsmaka - det är att stjäla! En fyraåring vet att man inte får ta godis, det är slappt att bli sur på kassören när man som förälder fallerat.

• Gizmo

Självklart är det fel att provsmaka godis i affären! Kassörskan skulle inte ha dubblat kostnaden, men tagit extra betalt för det.

• Belzon

Hur hinner barnet äta 3-4 st  innan föräldrarna stoppar det?

Min son hann stoppa in en bit i munnen när han var 4 men jag såg det så han fick spotta ut den i en påse och gå och betala för sig och säga förlåt.
    Sen fick han slänga påsen
    Tror inte han gör om det

• Masken84

Såg en pappa som plockade ut en näve med godis innan han vägde påsen! Sen scanade han in påsen! Folk är så otroliga haha

• Trilllana

Helt rätt. Lär din unge att inte stjäla.

• Natulcien

Att dubblera var lite magstarkt...men betala extra ska man såklart göra om barnet har snattat godis. En 4-åring måste ju veta att man betalar för varorna!?

Men kanske är de less på att folk snattar godis ur lådorna och genomför en kampanj för att få folk att skärpa sig..? Den förälder som får betala dubbelt upp för sin godispåse kanske har bättre uppsikt på sitt barn nästa gång... Skrattande

• Mithra

Annat: Dumt att ta så mycket betalt, men ja det är fel att stjäla oavsett ålder på personen. Det är upp till föräldrarna att se till att barnen sköter sig och inte tar något utan lov.

Min dotter har frågat personalen vid två tillfällen om hon fått smaka en godisbit då hon varit osäker om hon tyckte om det eller ej. Dom uppskattade att hon frågade och sade att det då var okej att provsmaka en bit av lösgodiset som hon var osäker på.

Dvs man ska alltid fråga, eller så får man helt enkelt låta bli att provsmaka.

• Calici

Klart det ska kännas lite att man stulit. Och den försäldern som var med barnet behöver ju den största läxan som såg lät barnet äta så mycket godis i affären. De skulle ha anmält det tycker jag.

Svar på tråden Är det rätt att ta extra betalt vid denna situvation?