• MoGi

Vilket namn?!

Vilket namn passar bäst ihop med Melvin... Stella eller Julie?!

• Svar på tråden Vilket namn?!
  • MoGi
    Dixie skrev 2013-12-02 22:16:15 följande:
    Stella!

Tack :)
  • L W Bethoween

Spontant så tycker jag att det viktigaste är att ni gillar namnet och inte vilket som passar bäst till syskonens namn. Men som svar på din fundering så passar både Julie och Stella bra till Melvin, det är ju inte så att de ska heta Alexander och AlexandraSkrattande

• MoGi
    L W Bethoween skrev 2013-12-03 11:25:35 följande:
    Spontant så tycker jag att det viktigaste är att ni gillar namnet och inte vilket som passar bäst till syskonens namn. Men som svar på din fundering så passar både Julie och Stella bra till Melvin, det är ju inte så att de ska heta Alexander och Alexandra

Tack! :)
  • MoGi
    Annaïck skrev 2013-12-03 11:29:29 följande:
    Är inte Julie lite komplicerat att uttala pa svenska?

Tanken är att man säger det som månaden juli :)
    Kontra skrev 2013-12-03 12:03:21 följande:
    Julie

• fluu
    MoGi skrev 2013-12-03 12:52:41 följande:

Tanken är att man säger det som månaden juli :)

Stava det Juli då, annars blir det nog olika uttal, många kommer försöka få till något krystat svengelskt Julie, men Juli har ju också etablerats som namn på sista tiden, så den stavningen borde inte orsaka förvirring.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • L W Bethoween
    fluu skrev 2013-12-03 16:51:17 följande:
    Stava det Juli då, annars blir det nog olika uttal, många kommer försöka få till något krystat svengelskt Julie, men Juli har ju också etablerats som namn på sista tiden, så den stavningen borde inte orsaka förvirring.
    Jag uttalar Julie som månaden Juli, men kan förstå om vissa försöker sig på en svengelsk version.

Nu har du inte efterfrågat andra namförslag men Julia då?
  • MoGi
    fluu skrev 2013-12-03 16:51:17 följande:

Jag gillar det bättre med ie än bara i :)
Svar på tråden Vilket namn?!