• Anonym (orolig??)

Blödningar efter cellprov

Hej

Jag gjorde ett cellprov på gyn för ca 10 dagar sedan. Detta pga av att jag har en massa mellanblödningar.
    Jag är 36 år

När jag gjorde provet så sa de att jag kunde blöda lite några timmar efter. Men mitt problem är att jag inte har slutat blöda!! Jag har fortfarande blodiga flytningar efter cellprovet, ibland kommer det färskt blod, ibland kommer det brunt.

Är det någon annan som haft det såhär?

Jag ringde och pratade med en barnmorska för 2 dagar sedan, det ända hon sa är att jag skall hålla mig cool, men känner att jag nu har lite svårt att göra det.

Jag skall inte ha min mens förren om ca 1 vecka. Jag är inte gravid, det vet jag för jag är steriliserad

• Svar på tråden Blödningar efter cellprov
  • Anonym (Kia)

Hur vet du att det är efter cellprovet och inte dina mellanblödningar?

• Anonym (orolig??)

Bra fråga! men jag har aldrig haft mellanblödningar så länge, utan de har bara varat ett par timmar varje gång

• Anonym (Kia)
    Anonym (orolig??) skrev 2013-11-28 12:10:17 följande:
    Bra fråga! men jag har aldrig haft mellanblödningar så länge, utan de har bara varat ett par timmar varje gång
    Det kan ju vara så enkelt att anledningen till dina mellanblödningar gör att du är mer lättblödande och att det är därför du blöder efter cellprovet? 
  • Anonym (orolig??)

Visst kan det vara så, men 10 dagar?!

• Anonym (orolig??)

Ringde till Bm igen, nu fick jag prata med ngn annan. Enligt henne så är det inte normalt, hon tycker att jag skall söka akut, så jag ringde till Vc, jag skall komma dit imorgon. Ssk ska se om dom kan skynda på mitt cellprovssvar

• Fia 28

Sist jag gjorde cellprov så startade mensen 8 dagar tidigare. Så kan det inte vara mensen?

• Anonym (orolig??)

Nä, så mkt blöder det inte, utan det kommer när jag torkar mig. Jag frågade om det, och enligt Bm så har det inget med det att göra

• Anonym (orolig??)

Jag är inte den oroliga typen, men nu känner jag mig illamående av oro..... googlade om detta och det var inte några bra saker....

Svar på tråden Blödningar efter cellprov