• Anonym (Anonym)

Mina "drömmar" blir verklighet.

Det är helt sjukt... Okej om det hände en eller två gånger. Men nu har det hänt fem gånger under några år(har bara skrivit ner de större händelserna).

Kan någon förklara hur det blir såhär? För detta börjar bli riktigt läskigt, och äckligt rent ut sagt. Vad ska jag göra? Jag vågar knappt somna längre. Jag tar speciellt inte de olika sömnmediciner jag fått utskrivna, för då drömmer jag ännu mer. Och då är sannolikheten mycket större att jag drömmer någon sånt här.

Mina drömmar:

- Det börjar brinna hos min mormor och morfar i vardagsrummet. Några veckor senare börjar det brinna, fast i köket.(Inga allvarliga skador på varken lägenhet och ingen skadades, förutom köket som förstördes).

- Jag är på sjukhus, jag ligger på en brits och en sjuksköterska gipsar min fot. Någon dag senare trampar jag rejält snett och mitt ledband går av.

- Har flera gånger drömt om hur jag vinner flera stjärnvinster på Liseberg. I helgen, såklart, vinner jag just dom stjärnvinster jag drömt om. 

- Vi har inbrott här hemma. Det är ett 10-tal personer som rånar oss på allt, både jag och mina föräldrar och syskon är hemma samtidigt som dom är här. En månad senare, så har vi inbrott. Vi var dock inte hemma när rånarna kom.

- Jag går runt med ett rosa gips i flera veckor på höger hand, jag klagar på att det skaver och jag får panik av att jag inte kan ta av det. I måndags, så bröt jag båtbenet på vänster arm.  

• Svar på tråden Mina "drömmar" blir verklighet.
  • Anonym (Hopps)

Låter verkligen konstigt. Fast inget att göra så mycket åt? Berätta för din partner vad du drömmer. Och skriv ned. Annars kanske folk får för sig att du börjar bli knäpp. Vad säger dina anhöriga?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hopps) skrev 2013-11-28 12:19:42 följande:
    Låter verkligen konstigt. Fast inget att göra så mycket åt? Berätta för din partner vad du drömmer. Och skriv ned. Annars kanske folk får för sig att du börjar bli knäpp. Vad säger dina anhöriga?

Mina anhöriga tycker det är lika läskigt som jag, om inte ännu läskigare. I början tänkte de precis som jag att "äähh det var väl bara något som hände en gång". Men sedan har det ju hänt flera gånger. Jag har dock alltid berättat om de värsta drömmarna som jag haft, som med inbrottet och branden. Så de har vetat om att jag drömt om det innan när det väl hände sen. 

Ska nog faktiskt ta och börja skriva ned drömmarna precis som du skrev. Tack för tipset. 

• Anonym (fia)

Jag fattar inte, det är ju sånt där som alla drömmer om hela tiden? Det är ju som om jag skulle åka till stan utan byxor och ba omg det här har hänt i min dröm. Öh, ja, det har hänt i ALLAS dröm! Hur som helst...  har du testat att prata med en psykolog?

Varför har du sömntabletterna förresten?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (fia) skrev 2013-11-28 13:10:50 följande:

Jag fattar inte, det är ju sånt där som alla drömmer om hela tiden? Det är ju som om jag skulle åka till stan utan byxor och ba omg det här har hänt i min dröm. Öh, ja, det har hänt i ALLAS dröm! Hur som helst...  har du testat att prata med en psykolog?

Varför har du sömntabletterna förresten?

Alltså, va? Nu hänger jag inte med.

Jag drömmer läskiga saker som blir verklighet. Självklart har jag drömt att jag ska hyra film och så gör jag det sen. Men det är ju inte riktigt samma sak som att drömma om att det ska börja brinna, eller att vi har inbrott, och så inträffar det faktiskt inte särskilt långt efter drömmen. 

Ja, jag pratar med en psykolog. Pga andra orsaker dock. Sömntabletterna har jag för att jag inte kan sova?Flört

• Anonym (Medial)

Du drömmer sanndrömmar. Visst kan det vara läskigt, men det spelar ingen roll om du drömmer drömmarna eller inte, det kommer hända i alla fall. Det positiva är att du kan göra något åt en del saker som händer. Innan inbrottet hade du t.ex kunnat plocka ut allt värdefullt.

• Anonym (var glad!)
    Anonym (Medial) skrev 2013-11-28 13:47:44 följande:
    Du drömmer sanndrömmar. Visst kan det vara läskigt, men det spelar ingen roll om du drömmer drömmarna eller inte, det kommer hända i alla fall. Det positiva är att du kan göra något åt en del saker som händer. Innan inbrottet hade du t.ex kunnat plocka ut allt värdefullt.

Du har ett utvecklat sjätte sinne, med så kallat prekognitva drömmar. Du vet vad som händer i förväg, i drömmarna. Precis som den där Allison Dubois i serien vad den nu hette! Försök se det som något positivt! Om du ser brand, vidta åtgärder för att minska risker. Ser du lottovinster, köp lotter!!!

Jag har också haft några sanndrömmar, precis som flera jag känner inkl min sambo! Det är nog vanligare än man tror, men det händer ju inte varje dag förstås.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Medial) skrev 2013-11-28 13:47:44 följande:
    Och hur får man bort dom? Jag vill inte veta vad som ska ske i förväg, oavsett om det är "bra" eller inte att veta. Som när någon dör i min närhet, det vill jag då inte veta innan. 
  • Anonym (fia)
    Anonym (Anonym) skrev 2013-11-28 13:40:38 följande:

Alltså, va? Nu hänger jag inte med.

Jag drömmer läskiga saker som blir verklighet. Självklart har jag drömt att jag ska hyra film och så gör jag det sen. Men det är ju inte riktigt samma sak som att drömma om att det ska börja brinna, eller att vi har inbrott, och så inträffar det faktiskt inte särskilt långt efter drömmen. 

Ja, jag pratar med en psykolog. Pga andra orsaker dock. Sömntabletterna har jag för att jag inte kan sova?Flört

ALLA som är med om att det börjar brinna, eller råkar ut för en bilolycka, eller blir jagad, eller tappar en tand, eller får inbrott, eller bryter ben har drömt om det tidigare eftersom ALLA drömmer dessa drömmar! Det enda otäcka med detta är att du själv verkar helt övertygad om att drömmarna är varsel om vad som ska ske. Jag tycker du ska ta upp detta med psykologen.
  • Rosaceae
    Anonym (fia) skrev 2013-11-28 17:18:31 följande:

ALLA som är med om att det börjar brinna, eller råkar ut för en bilolycka, eller blir jagad, eller tappar en tand, eller får inbrott, eller bryter ben har drömt om det tidigare eftersom ALLA drömmer dessa drömmar! Det enda otäcka med detta är att du själv verkar helt övertygad om att drömmarna är varsel om vad som ska ske. Jag tycker du ska ta upp detta med psykologen.
    Nej, jag drömmer inte sådant, förutom att bli jagad, så alla drömmer inte sådant
  • P30

Jag tycker du skall börja skriva ner dina drömmar i en bok. Numrera dem, bocka av allt eftersom det händer.

Du kommer att märka att kanske en promille av dina drömmar slår in. Om du samtidigt skulle anteckna allt annat som händer (låter jobbigt...) så skulle du märka att det är tusentals saker som händer varje dag. 

Så - det är bara statistik - en del av det du drömmer om kommer att hända - det allra mesta kommer aldrig att hända.

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (fia) skrev 2013-11-28 17:18:31 följande:

Men det förstår jag väl! Saken är bara den att det sker så snabbt efter att jag har drömt om det. 
  • MigSjälv

Jag drömde massa "sanndrömmar" när jag gick på högstadiet mer eller mindre varje vecka.

Inga speciella saker, tex. att jag skulle råka på en kompis just vid en specifik tid, han/hon hade på sig de kläderna och sa precis de orden.

Varje gång det hände var det som en film rullades upp i mitt huvud, jag kunde t.o.m. fråga något innan person sa det, och då frågade den, hur visste du att jag skulle säga så? Jättekonstigt på den tiden, och nej jag gick inte på piller Flört.

Nu har jag växt ifrån det, händer bara någon enstaka gång per år nuförtiden.

• andreasabris

Hej, ser att tråden har varit inaktiv ett tag nu men försöker ändå.

Jag har haft dessa drömmar till och från så länge jag kan minnas, brukar säga till folk "det här har jag drömt!" när det händer något som jag har drömt tidigare men såklart tittar alla på mig som om jag vore korkad... Mina drömmar är ofta mkt specifika och stämmer ofta väldigt bra överens med det som händer sedan.

En del pratar om det här med att "hjärnan vilar", alltså att man ser vad som händer och hjärnan tar upp det men det blir lixom ett dubbelseende om ni förstår vad jag menar. Det råkar jag ut för då och då men när jag får såna där sanna drömmar, då kan jag i förväg hinna tänka "det här har jag drömt så nu kommer "han där" att göra så, sen kommer han att säga det" och mkt riktigt så händer precis det!

Har ett bra exempel på just dessa specifika sakerna från när jag var ca 12 år gammal:

Jag drömde att jag, min kompis viktor och en okänd kompis var ute och lekte i en enorm snöhög, vid ishockeyplan i byn där jag bor. Vi åkte bob från denna snöhög och när det var min tur så tog det tvärstopp när jag kom längst ned så jag ramlade framåt och slog mig ordentligt i ansiktet.
    Denna dröm fick jag 1-2år innan själva händelsen (minns inte riktigt hur mkt tidigare det var).

Den okända kompisen visade sig sedan vara Fredde, som när jag drömde drömmen inte bodde i byn utan flyttade hit med sin mamma.

Hur som helst, en kväll satt vi inne och gjorde ingenting så det slutade med att vi tog fram Freddes hembyggda bob som jag på en gång kände igen (såg inte direkt ut som en bob) och fick lite obehag men kunde ändå inte koppla ihop det.
    När det var min tur att åka så hade jag fortfarande inte känt igen drömmen utan när jag var halvvägs nere så kände jag igen mig exakt och förstod då vad som skulle hända, jag blev då så skräckslagen eftersom det stämde så precis att jag knappt kunde göra någon. Det slutade med att jag flög över styret och landade på ansiktet i isen.

Detta var alltså min allra första RIKTIGT exakta upplevelse men de har nu blivit fler och fler, det händer i vardagen flera ggr i veckan, ibland ett par gånger om dagen. Det stör mig inte och jag har inget emot det, det bara finns där lixom.

Är det någon annan som har något liknande? Någon som får lika uppenbara händelser? Någon som vet om det finns någon man kan prata med om detta? Om sinnet alltså, om det kanske går att träna fram så det blir ännu tydligare - eller blir man bara hänvisad till psyket om man frågar någon? Tyst

MVH

• kallasbecca

Hände mig en gång när jag krockade, en vecka innan krocken drömde jag att någon krockade där vi krocka (inte exakt men samma väg) natten till dagen så drömmer jag att jag åker ambulans! Det var sjukt äckligt

• Anonym (huvva)

Har samma "problem". Drömt en massa som sedan hänt.

Fast jag hoppas att den värsta drömmen jag haft inte slår in. Ett flygplan kommer störta i en del av staden så att alla vägar skärs av och jag når inte fram till mina barn.

• LyckligaLina

När jag var barn hände det ofta att jag visste vad som skulle ske i vardagliga situationer då jag drömt det innan. Som barn vet man ju inte vad som är konstigt så för mig va det helt naturligt. Ibland kunde jag drömt det flera ggr på raken så att när det väl skedde va det som en "dålig repris".
    Minns tydliga drömmar från när jag va 4-5 år som jag aldrig glömt som fick förklaring i vuxen tid. Allt är inte otäckt, var inte rädd utan försök ta det för va det är.

Svar på tråden Mina "drömmar" blir verklighet.