• Erfdgt

Fiskdamm, hur gör ni?

Fiskdamm på kalas, hur gör ni den?

Hänger upp ett lakan? En pinne med en klädnypa?
    Vad har ni i godispåsarna? Hur mkt ska man ge?

• Svar på tråden Fiskdamm, hur gör ni?
  • Lönnsirap

städredskapspinne, snöre å klädnypa. I trappan, utan skynke... funkar kanon.

typ 7-9 godisar + ett kinder ägg. Papp-påse.

• Erfdgt

Är inte kinderägg svindyra? Jag har inte köpt något sedan jag själv var liten :P

Vi har ingen trapp, inte i lokalen där vi ska vara heller, så jag gissar att ett skynke i en dörröppning nog blir den enklaste lösningen :) Såg att man kunde köpa färdiga, med tryck, men jag tycker dom var lite väl dyra.

• glassen

Ja, ett enkelt lakan fäste vi i dörröppningen. En enkel pinne med snöre och klädnypa också. "Tom och Jerrypåsar", de innehåller blandat med godis och kostar inte så mycket.

• Erfdgt

Saken är den att det är ca 40 barn på kalaset, så hur hur vi än gör med godiset blir det nog rätt dyrt :P

• strojes

När vi hade kalas för ett par veckor sedan (6-åringar) såg påsarna ut som följer ungefär:

En plastpåse (vanlig brödpåse man köper på rulle i affären)
    en klubba
    en dumlekola
    en fruktkola
    två maoam (lösa alltså inte två 5-pack)
    några gelehallon
    en mini kexxhoklad (man köper en påse med ca 12 st små kexchoklad i)
    två små suddisar

Alla barn var nöjda och glada över innehållet. Hörde inget alls om att det var för lite eller att det var annat "fel" på innehållet.
    Handlade dessutom godiset på Ö&B för att få ner priset lite mot min vanliga affär.

• Dixie
    Erfdgt skrev 2013-11-28 20:35:09 följande:
    Saken är den att det är ca 40 barn på kalaset, så hur hur vi än gör med godiset blir det nog rätt dyrt :P

har ni 40 barn på ett kalas!! då hade jag nog inte haft fiskedamm - det kommer ju att ta en evighet innan alla fått sitt godis...............
  • strojes
    Erfdgt skrev 2013-11-28 20:35:09 följande:
    Dixie skrev 2013-12-03 09:30:22 följande:

har ni 40 barn på ett kalas!! då hade jag nog inte haft fiskedamm - det kommer ju att ta en evighet innan alla fått sitt godis...............
    Eller så får man köra med flera spön och kanske två skynken så att flera kan fiska samtidigt.

• Erfdgt
    Dixie skrev 2013-12-03 09:30:22 följande:

Jag tror inte det kommer vara något problem. Fiskdammen är igång samtidigt som discot och lekar, så alla kommer nog inte stå på kö samtidigt :)
Svar på tråden Fiskdamm, hur gör ni?