Hundvakt - Hur mycket betalt?
Jag undrar vad som är rimligt att ta betalt /gång (ca 8-16) för att vara hundvakt? 10 gånger i månaden blir det ungefär. Vad är rimligt att kräva per dag/ i timmen?
Jag undrar vad som är rimligt att ta betalt /gång (ca 8-16) för att vara hundvakt? 10 gånger i månaden blir det ungefär. Vad är rimligt att kräva per dag/ i timmen?
Normalt betalar man ca 2500 kr till dagis för heltid dvs 20 dagar i månaden alltså 125 kr /dag och då har dom försäkringar, betalar skatt,hyra,är utbildade osv.
Jag antar att du gör det här svart och inte är utbildad så 50-70 kr per dag är väl rimligt.
Det är inte jag som ska göra det, jag gillar inte hundar.. Tror inte han vill göra det då, han har ett jobb som vikarie och kan bli erbjuden jobb de dagarna han har hunden i så fall, tror han väljer jobbet då där han får liite mer än 50kr/dag. Hehe.
Nej! Självklart menar han inte att han ska kunna försörja sig på det, men han har ju inte garanterat jobb de dagarna men kan bli inringd, så han menar väl inte att få 100kr/tim, men jag tror hellre han är helt arbetslös den dagen än att få 50kr/dag.. Han gillar hundar jättemycket men vill väl inte sitta "låst" en dag för 50 spänn. Men tack för svaret! Jag berättade för honom vad du skrev och så så han tänker lite och skulle fråga ägaren också.
Jag jobbar på hunddagis och vi tar 100kr/dag och då kan man lämna mellan 6 på morgonen till 18.30 på kvällen. Vi har ett ganska lågt pris men det beror på att vi får in pengar via bidrag i olika former pga att vi är en ideell förening med dubbelsyfte. Jag tycker 100kr/dag är ett rimligt pris att ta som privat person. Särskilt eftersom det är hela dagar o flera dagar i veckan.
Jag jobbar på hunddagis och vi tar 100kr/dag och då kan man lämna mellan 6 på morgonen till 18.30 på kvällen. Vi har ett ganska lågt pris men det beror på att vi får in pengar via bidrag i olika former pga att vi är en ideell förening med dubbelsyfte. Jag tycker 100kr/dag är ett rimligt pris att ta som privat person. Särskilt eftersom det är hela dagar o flera dagar i veckan.
När jag jobbade med hundar tjänade jag 120 kr per promenad (jag hämtade hemma hos kunden och lämnade där igen efter promenad) och 4000 kr/månad för passning 6 timmar per dag med 2 promenader, det här tjänade jag efter skatt så självklart ska du ha mer än 100 kr per dag om det är hela dagar och absolut inte så lite som 50-70 kr per dag som någon skrev, för 10 dagar/ månad är det ju rimligt med minst 2000 kr dvs 200 per dag iallafall. Hunddagis kostar 2-4000 per månad och då är det många hundar på liten yta och 10 hundar i klump på promenad så självklart bör man betala mer för att ens hund ska få mer lugn och ro inne och roligare promenader
Menar du som dagmatte då eller? Är det någon jag känner så skulle jag inte kräva något. Våra hundvakter kräver inget :)
Jag har fått 100kr/dag för att gå ut med en hund 1-1,5 timme
vi var då aktiva hela den timmen utomhus och ibland så stannade jag och gosade med honom någon halvtimme till bara för att
det var inte varje dag, 1-4 gånger/veckan under 2,5 månad ungefär
sen har jag fått 80kr/tim för att gå ut med en valp 1 timme, och ta ut en äldre hund på en snabb kisspromenad (ca.20min) några få gånger så stannade jag även kvar hos dom och passade dom när ägarna var borta länge.
det var ca. 1-2 gånger i veckan
sen skulle jag ha fått 100kr/tim för att vara dagmatte åt en hund 10 timmar 5 dagar i veckan
hade då samtidigt en egen hund som jag var hemma med och dom gick bra ihop, så det var inte så krångligt
tyvärr flyttade vi innan jag hann börja.