• prinsessanadia

Hur länge ont efter nageltrångsoperation?

Jag opererade ena tån för nageltrång för en vecka sedan och har fortfarande ont och undrar hur ni andra som har opererat nageltrång kände? På söndagen tycke jag mig inte ha så ont, men då hade jag varken haft strumpor eller skor på mig sedan operationen. Nu har jag haft på mig skor ca 10 timmar varje dag sedan i måndags och har de senaste dagarna känt att jag har ont i tån. La om såret idag och såg det för första gången. Vet inte hur det "bör" se ut, men är lite rädd att det börjar bli inflammerat. Ni som har gjort operationen, hur länge hade ni ont?

• Svar på tråden Hur länge ont efter nageltrångsoperation?
  • Sazza01

Jag hade inte speciellt ont alls efter. Förutom när bedövningen släppte, då hade jag så ont att jag nästan fick panik. Tog två panodil och efter nån timma började det släppa. Gjorde det för bara nån månad sen och jag hade som sagt inga direkta problem efter, hade vanliga skor efter ett par dagar och det har hållt sig bra.

• Jag är bara jag

Svinont samma dag,sen ont i minst en vecka-gick med sandaler ett bra tag efteråt. Bytte bandage efter två dygn,sen vid behov. Det tar tid att läka,speciellt om hela nageln tatts bort.

• prinsessanadia

Tack för svaren. Verkar vara väldigt individuellt. Får helt enkelt hoppas att det blir bättre om några dagar.

Svar på tråden Hur länge ont efter nageltrångsoperation?