• Anonym (Chefen)

Vad "ska" ingå i julkorgen?

Jag jobbar som chef över fem avdelningar (sammanlagt ungefär 35 personal) och nu till jul vill jag ge en liten julkorg till varje avdelning för att visa min uppskattning över deras fantastiska arbete. Budgeten är inte den bästa, så jag kan bara lägga ca 2000 sammanlagt på detta. Varje korg kan alltså inte kosta mer än 400 kr. Jag hade tänkt en liten blandning av frukt och godis och så. Vad anser du är "ett måste" i en julkorg? Tar tacksamt emot förslag. :)

• Svar på tråden Vad "ska" ingå i julkorgen?
  • Anonym (mums)

Lite lyxigare chokladpraliner! Men after eight är bra

• Anonym (Chefen)
    Anonym (mums) skrev 2013-11-29 07:59:56 följande:
    Lite lyxigare chokladpraliner! Men after eight är bra

Ja den är ju en klassiker. :) Clementin och apelsin hör väl också till va? Kanske pepparkakor?
  • Neelah

Clementin, pepparkakor, choklad och kanske knäck eller kola (till såna som jag som inte gillar choklad), röda äpplen kan vara fint också och nötter/mandel (men kolla först så att ingen är allergisk).

Följ dina drömmar var de än leder
  • Anonym (b)

En julblomma med tillhörande choklad. After eight skulle jag absolut inte lägga i. Det finns en massvis med olika tryffelchoklad i olika smaker.

Kolla blomsterhandeln. Interflora t ex. De kan fixa åt alla dina anställda en julpåse med en härlig mindre amaryllis kanske en mindre plantering med choklad samt kanske pengarna räcker till ett presentkort var (100 kr). Deala med blomstershopen i närheten av dig. Du ska köpa så pass mkt så du får säkert rabatt. 

• Anonym (Chefen)
    Neelah skrev 2013-11-29 08:07:22 följande:
    Clementin, pepparkakor, choklad och kanske knäck eller kola (till såna som jag som inte gillar choklad), röda äpplen kan vara fint också och nötter/mandel (men kolla först så att ingen är allergisk).
    Följ dina drömmar var de än leder

Ja men just det, knäck och äpple och sånt är ju suveränt. Tack. :)
  • Liten till

Hmm. Troligtvis har du skrivit fel, men 2000 till 35 pers blir i allafall inte 400kr/pp. Snarare 60kr/pp.

Men annars så tycker jag att skumtomtar är gott

• Anonym (Chefen)
    Anonym (b) skrev 2013-11-29 08:08:09 följande:
    En julblomma med tillhörande choklad. After eight skulle jag absolut inte lägga i. Det finns en massvis med olika tryffelchoklad i olika smaker. Kolla blomsterhandeln. Interflora t ex. De kan fixa åt alla dina anställda en julpåse med en härlig mindre amaryllis kanske en mindre plantering med choklad samt kanske pengarna räcker till ett presentkort var (100 kr). Deala med blomstershopen i närheten av dig. Du ska köpa så pass mkt så du får säkert rabatt. 

Hade varit kul att ge varje individ något, men då blir det bara 55 kr per person och då kan heller inte vikarierna ta del av det. Önskar att budgeten gav utrymme för mer, för gudarna ska veta att de förtjänar så mycket mer. :(
  • Anonym (Chefen)
    Liten till skrev 2013-11-29 08:10:14 följande:
    Hmm. Troligtvis har du skrivit fel, men 2000 till 35 pers blir i allafall inte 400kr/pp. Snarare 60kr/pp. Men annars så tycker jag att skumtomtar är gott

Nej men till varje AVDELNING blir det 400 per korg. :) jag har inga möjligheter med budgeten att ge alla en varsin sak. Det får bli något gemensamt till varje avdelning.
  • sleepingbeauty
    Liten till skrev 2013-11-29 08:10:14 följande:
    Hmm. Troligtvis har du skrivit fel, men 2000 till 35 pers blir i allafall inte 400kr/pp. Snarare 60kr/pp.

Men annars så tycker jag att skumtomtar är gott
    Jag tolkade det som att varje avdelning (fem stycken) skulle få och inte varje person Solig
  • Anonym (Chefen)
    sleepingbeauty skrev 2013-11-29 08:12:21 följande:
    Jag tolkade det som att varje avdelning (fem stycken) skulle få och inte varje person 

Exakt. :)
Svar på tråden Vad "ska" ingå i julkorgen?