• kantele

äter min 7mànaders för lite?

hej! är lite orolig att min tjej pà 7 mànader äter för lite. sàhär äter hon vanligtvis:

9.00 lite gröt (nàgra skedar) och amning
    12.00 en halv burk puré+lite fruktpuré+amning/90ml ers.
    15.00 amning
    18.00 amning/120ml ers
    21.00 välling 120ml och sen ammar jag henne tills hon somnar.

sen nattamning litegrann.

min sambo säger jag ger henne alldeles för lite, och dà blir jag genast orolig! ska ringa bvc och kolla ocksà men tänkte kolla med er först!

• Svar på tråden äter min 7mànaders för lite?
  • kantele
    Natulcien skrev 2013-11-29 11:01:07 följande:
    Varför tror din sambo att hon äter för lite? Går hon ner i vikt? Är hon trött och håglös?
    För annars låter det inte som för lite.

Vid 7 månader så åt vår son några skedar lagad mat till lunch och några skedar gröt på kvällen. Utöver det ammades han 6-8 gånger under dagen.
    jag vet inte varför han tycker att hon äter för lite. kanske han har uppfattningen att bebisar ska äta mycket mer helt enkelt! och sà läste jag igàr om en lika gammal bebis som àt som en häst! jag vet jag vet, man ska inte jämnföra. men det är ju sà lätt hänt.

hon är nog glad och pigg sà jag borde nog inte oroa mig! men det är första barnet sà man vet ju inte riktigt dà. fast ens egna barn säkert kan vara helt olika ocksà!
  • kantele

tack för svar allihopa! man är ju som sagt sà osäker med första barnet, man vill ju göra rätt! och vad som är rätt varierar ju.
    men hon màr bra, sà vi kör pà som vi gjort. hon äter nu lite puré till lunch och en flaska välling innan läggdags (som för övrigt inte alls gör att hon sover bättre, vi vaknar ändà 2-10ggr/natt) men annars bestàr menyn av bröstmjölk :) 

Svar på tråden äter min 7mànaders för lite?