• PerG

Barnkalas, inbjudan!

Hjälp! Jag ska skriva inbjudningar till sonens förskolekompisar nu när han fyller 4. Jag är kass på att formulera mig och behöver lite hjälp.. ;)

Hållpunkter är:
    Kalaset är en fredag kl 17-19
    Vi ska bjuda på någon form av "enklare" mat (plockmat eller kanske bara korv med bröd men det är inte bestämt), tårta och godis (typ fiskdamm)
    Föräldrar är välkomna att stanna om de vill (speciellt till de minsta då kanske då det är en 2-5 avdelning han går på) men det går också bra att bara lämna barnen och hämta dem senare (i princip alla bor inom gångavstånd från kalaset)..

Jag vill liksom få fram allt det här i kort och konsist format eftersom jag måste handskriva 19 inbjudningar.. ;)

Andra synpunkter på kalasupplägg tar jag också gärna emot. ;)

• Svar på tråden Barnkalas, inbjudan!
  • slamkrypare

Spontant tänker jag att kl 17-19 en fredag med så små barn, när alla börjar bli trötta och gnälliga efter en lång vecka, och proppa i dem godis och fika strax innan läggdags inte låter som en toppenidé i mina öron. Men det är kanske bara jag som är neggo.

Men annars är väl den enklaste formuleringen:

Välkommen på "Kalles" kalas!
    Fredagen den .... kl 17-19
    Adress: .....
    Vi bjuder på korv med bröd och tårta. Mamma eller pappa får gärna vara med om de vill.
    Svar senast .... (alt: Svara om ni inte kan komma), tel ......

• PerG

Det var tyvärr av praktiska skäl med lokal som gjorde att vi fick ta den tiden... ;(.. Bra att du sa det iaf.. Jag är nog lite av en "det-ordnar-sig"-person och tänker nog inte alltid på hur andra föräldrar reagerar (därav min fråga här också). Det kanske skulle gå att starta vid 16:30 (låter iofs ojämnt) men det gör kanske inte så stor skillnad...

Det kanske är bättre att inte dra fram för mycket godsaker utan hålla det på "Svenssonfredagsmysnivå"... ;)

Annars lät ditt förslag helt perfekt! Kort och konsist och med all information som behövs (plats och sånt tillkommer såklart)..

slamkrypare skrev 2013-11-29 09:47:42 följande:
    Spontant tänker jag att kl 17-19 en fredag med så små barn, när alla börjar bli trötta och gnälliga efter en lång vecka, och proppa i dem godis och fika strax innan läggdags inte låter som en toppenidé i mina öron. Men det är kanske bara jag som är neggo.

Men annars är väl den enklaste formuleringen:

Välkommen på "Kalles" kalas!

Fredagen den .... kl 17-19

Adress: .....

Vi bjuder på korv med bröd och tårta. Mamma eller pappa får gärna vara med om de vill.

Svar senast .... (alt: Svara om ni inte kan komma), tel ......

• slamkrypare
    PerG skrev 2013-11-29 09:58:59 följande:
    Det var tyvärr av praktiska skäl med lokal som gjorde att vi fick ta den tiden... ;(.. Bra att du sa det iaf.. Jag är nog lite av en "det-ordnar-sig"-person och tänker nog inte alltid på hur andra föräldrar reagerar (därav min fråga här också). Det kanske skulle gå att starta vid 16:30 (låter iofs ojämnt) men det gör kanske inte så stor skillnad...

Det kanske är bättre att inte dra fram för mycket godsaker utan hålla det på "Svenssonfredagsmysnivå"... ;)
    Annars lät ditt förslag helt perfekt! Kort och konsist och med all information som behövs (plats och sånt tillkommer såklart)..

Jo, jag anade det. Jag tänkte mest på att många barn i den åldern går och lägger sig vid 19 och även tidigare än så. Vet ju bara hur min egen unge är, så jag ser framför mig 19 st 3-4-åringar som gallskriker, slåss och klättrar på väggarna pga övertrötthet och sockerkick
    Men det ordnar sig säkert, om ni inte är jättetajta med de andra föräldrarna så kommer antagligen merparten av dem att vara med så du slipper stå där själv och ta hand om förödelsen
  • Tow2Mater

Låter ju toppen med ett alternativ till dessa eviga lordgskalas som forstor hela helgen om man normalt reser bort på helgerna.

• Alexi

Jag skulle faktiskt tycka 17-19 för kalas för fyraåringar en fredagskväll var hur konstigt som helst... Hämtar alla på avdelningen senast typ 16.30 så att de ens hinner till kalaset?

• PerG

Ja, faktiskt.. Jag har hämtat vid 16:40 nångång (vi brukar hämta tidigare i vanliga fall) och då var mina barn sist och sen har de stängt efter det...

Vi ska faktiskt på 5-årskalas nu på fredag 17-19 (var faktiskt därför jag tänkte den tiden för vårt också) för förskolekompis på samma avdelning.. ;)

Alexi skrev 2013-11-29 21:07:55 följande:
    Jag skulle faktiskt tycka 17-19 för kalas för fyraåringar en fredagskväll var hur konstigt som helst... Hämtar alla på avdelningen senast typ 16.30 så att de ens hinner till kalaset?

Svar på tråden Barnkalas, inbjudan!