• LillaMysan89

73 dagar kvar.. Fler som börjar närma sig BF?

Hej!
    Fler som närmar sig BF som vill följas åt?

Dela tankar rädslor bilder? :)

Har BF 10 feb med första barnet och börjar bli nervös!

läängtar
  • Svar på tråden 73 dagar kvar.. Fler som börjar närma sig BF?
  • LillaMysan89
    zizuna skrev 2014-02-16 15:40:24 följande:
    Ja stå ut så länge du bara kan hemma tro mig det är mycket skönare vanka hemma än där. Samt dem är så griniga när man är först föderska att man ska ej åka in för det lilla Minsta och min första tog hela 23 timmar men som sagt imorgon senast har du din bebis i famnen :)
    haha joo har hört det :p det är rätt lungt nu iaf :P dock fortfarande ganska långt emellan värkarna däremot kommer slemproppen i små omgångar, mest som väldigt slemmiga flytningar som är blodblandade/orange röda ;p

Men har kunnat sovit en sväng iaf även om ja vaknade till vid varje värk så känner mig iaf lite mer utvilad :)

Haft värkar i 10 tim nu tycker det borde bli kortare emellan inte längre men det kommer väl :p
    läängtar <3
  • zizuna

Ja det är bara stå ut och ta en varm bad och ät ordentligt och som sagt vila massor du behöver alla krafter till senare då du är öppen 4cm fram till barnet är ute det är dessa 4cm som tar EVIGHET.

Men sen går det undan där efter ;)

LillaMysan89 skrev 2014-02-16 17:51:53 följande:
    haha joo har hört det :p det är rätt lungt nu iaf :P dock fortfarande ganska långt emellan värkarna däremot kommer slemproppen i små omgångar, mest som väldigt slemmiga flytningar som är blodblandade/orange röda ;p

Men har kunnat sovit en sväng iaf även om ja vaknade till vid varje värk så känner mig iaf lite mer utvilad :)

Haft värkar i 10 tim nu tycker det borde bli kortare emellan inte längre men det kommer väl :p

• efterlängtan

Ååå hur går det :) spännande att läsa er konversation.... hihi... själv har jag 5 dagar kvar och väntar på att värkarna ska dra igång... bara haft några som dött av än så länge.... :) men har du åkt in nu lillamysan89?? Nyfiken

• LillaMysan89
    efterlängtan skrev 2014-02-16 20:37:20 följande:
    Ååå hur går det :) spännande att läsa er konversation.... hihi... själv har jag 5 dagar kvar och väntar på att värkarna ska dra igång... bara haft några som dött av än så länge.... :) men har du åkt in nu lillamysan89?? Nyfiken
    Hahah nej har inte det.. värkarna har bara blivit längre och längre isär..

nu är det ca 15-20 min emellan (med nån enstaka som kommer efter 6-8 min där emellan)
    Så känns nästan som det ska klinga av :(

Försöker hålla mig uppe och gående då dom kommit oftare och mer intensivt då men vet inte vad ja ska hitta på :p står och glor på tven lite sen går ja mest bara runt lite planlöst ;)

Hoppas på att det kör igång ordentligt igen snart!
    läängtar <3
  • zizuna

Ja själv igår natt när värkar va små och sega så gick jag mellan sovrum och hallen i ca 30min enstöring som man kände Sig Men man vill ju ej att dem ska bara plåga en och sen Puts Väck!

Undra om man ska prova hoppa jämfota ner för varje trappsteg men tycker bara isf synd om grannen. .haha

Fast skåne är ju känd för Gudrun och Sven stormar så en elefant på det gör väl ingen större skada..haha

LillaMysan89 skrev 2014-02-16 22:04:21 följande:
    Hahah nej har inte det.. värkarna har bara blivit längre och längre isär..

nu är det ca 15-20 min emellan (med nån enstaka som kommer efter 6-8 min där emellan)

Så känns nästan som det ska klinga av :(

Försöker hålla mig uppe och gående då dom kommit oftare och mer intensivt då men vet inte vad ja ska hitta på :p står och glor på tven lite sen går ja mest bara runt lite planlöst ;)

Hoppas på att det kör igång ordentligt igen snart!

• efterlängtan

Haha... ja hoppa i ner för varje trappsteg har jag oxå funderat på haha... tror dock inte det är bra :/ men detta är segt... 4 dagar kvar till bf nu och här händer INGENTING!!! Håller tummarna för er som börjat få känningar nu iallafall... :)

• LillaMysan89

Blä  vad jobbigt det här är! Värkarna vill verkligen inte bli regelbundna :( 30 tim med oregelbundna värkar nu...

Så fort ja sätter mig ner eller lägger mig planar det ut och dom kommer var 15-20 min ibland längre är ja uppe och står upp kommer dom var 6-8 min

Ska ringa FL och höra hur länge man kan gå så här..

läängtar <3
  • efterlängtan

Oj dem var verkligen varierande... vad lustigt att det är sån skillnad vid stående och sittande :/.. ja klart du ska ringa in och kolla.... har du tur så har du öppnat dig en bra bit :) hoppas hoppas nu...

• zizuna

När man ringer dem så ska man lägga på lite extra så aom har ej sovit sen..har så ont..kan ej gå eller ligga och flyga har jag ej lärt mig än ;)

LillaMysan89 skrev 2014-02-17 14:38:09 följande:
    Blä  vad jobbigt det här är! Värkarna vill verkligen inte bli regelbundna :( 30 tim med oregelbundna värkar nu...

Så fort ja sätter mig ner eller lägger mig planar det ut och dom kommer var 15-20 min ibland längre är ja uppe och står upp kommer dom var 6-8 min

Ska ringa FL och höra hur länge man kan gå så här..

Svar på tråden 73 dagar kvar.. Fler som börjar närma sig BF?