Inlägg från: Anonym (Ensamgravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensamgravid)

Gravid, blir lämnad om jag inte gör abort.

Hej!

Tänkte bara säga att jag är i samma situation. Gravid i V 8 och min sambo hotar med att lämna mig och aldrig med prata med varken mig eller barnet om jag inte gör abort. Har nu tid för abort om lite mer än 1 vecka. Har ingen aning om hur jag ska kunna ta mig igenom det då hela kroppen skriker nej... Detta håller på att ta knäcken på mig! :(

• Anonym (Ensamgravid)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-12-03 21:56:05 följande:

Det är visst en annan sak att vara i situationen själv, jag har resonerat som ni om någon hade haft samma problem. Frågan blir så mycket större när man är sårbar o sviken, vad ska man tro när man har älskat någon o sen upptäcker att personen är någon man inte känner. Man tvivlar på sig själv, sitt omdöme, är det fel på mig. Jag hade nog trott att jag skulle bli förbannad, talat om att passar det inte så dra... men så var det visst inte.

Precis! Sen så håller de allra flesta i vår närhet med honom, så jag känner mig rätt ensam och att alla kommer dömma mig för mitt beslut om jag behåller... Kan man leva med det? :/
  • Anonym (Ensamgravid)

Kan tillägga att min sambo redan dragit för jag sagt att jag inte med 100 % säkerhet kommer kunna genomföra aborten... Vilken bra kille man fått tag på! Fyfan vilket jävla helvete man sitter i just nu.

• Anonym (Ensamgravid)
    Snoddas83 skrev 2013-12-04 22:51:31 följande:

Jag och min sambo var i din situation dock utan några tidigare barn. Han skulle dra om jag behöll. Jag valde till slut abort eftersom jag inte ville vara ensam. Det var inte så jag tänkt min framtid och mitt familjeliv. Jag ville heller inte tvinga på min sambo ett barn och heller inte förklara för barnet varför hen inte har nån pappa. Detta blev mitt val även om det var att välja mellan pest eller kolera. Nu har det gått lite mer än tre veckor och vi älskar varandra och håller ihop och planerar barn om några år istället. Ja var redo både psykiskt, fysiskt och ekonomiskt men min sambos bakgrund ser annorlunda ut psykiskt och ekonomiskt just nu därför blev detta rätt beslut för oss. Men jag förstår hur jobbigt det är. Mitt enda tips är att kontakta kurator och tvinga med honom och försöka bestämma dig så snart som möjligt. För mig drog det ut på tiden, dels för att jag var totalt villrådig i hur jag skulle göra och när jag väl bestämt mig tog det TRE veckor innan det blev av pga väntetider för undersökning och sedan själva aborten. Hade då gått 16 fulla veckor!!! Det var hemskt, blev en miniförlossning som jag inte önskar någon annan även om allt gick bra och smidigt. Vet inte om detta var till någon hjälp men det jag tror att jag vill säga är att även om jag innerst inne inte ville göra aborten så var det ändå rätt beslut mot både mig och min sambo... Lycka till och hoppas det löser sig.

Detta är EXAKT som min situation. Hör & häpna så hörde sambon av sig idag och frågade om han fick "komma hem" igen imorgon, vilket han fick. Jag har nog kommit till insikt med att abort är det bästa beslutet för alla 3 parter trots att det krossar mitt hjärta att ta bort det lilla livet jag bär på. Va detta jag hoppades på att finna mig i för att kunna genomföra aborten. Nu får jag och sambon tid att reparera förhållandet och för varandra innan det blir dags för en liten, som då är önskad av båda. Stort kram och lycka till till alla er som sitter i samma sits. Tänk dig in i framtiden och vad som blir absolut bäst för alla inblandade, framförallt DIG!
  • Anonym (Ensamgravid)
    Miss Skywalker skrev 2013-12-05 17:01:18 följande:
    På vilket sätt är det bäst för alla tre?!! Det är ju knappast bäst för barnet eller hur? Och det krossar ditt hjärta. Nej du lurar dig själv. Den enda det är "bäst" för är kräket som du inbillar dig älskar dig. Det gör han inte. Tro mig! Man kör inte känslomässig utpressning mot ngn man älskar. Det är så jävla lågt och det där fega kräket förtjänar inte dig..
    Givetvis är det inte det bästa för barnet som aldrig får komma till världen men i längden tror jag att det är så. Ensamstående mamma är inget liv jag drömmer om eller föreställer mig heller, jag har gått igenom mycket senaste året och tror tyvärr att en bebis på egen hand skulle bli mer än jag kan hantera. Ekonomiskt vill jag ha jobbat lite längre, har knappt jobbat 1 år så får inte ut speciellt mycket fp. Vill ge mitt barn så mycket mer och vill att det ska vara en ömsesidig lycka att vänta en liten. Helt enkelt, detta är inte vad jag vill pga omständigheterna, inte bara pga sambon.

Och det är knappast så att jag förlåter min sambo med hull och hår, han har en heeeeel del att bevisa vilket han också är medveten om. Återstår att se om relationen överlever eller ej.
  • Anonym (Ensamgravid)

Hej igen.

Nu har jag gjort aborten mot min vilja för att sambon inte kände sig redo för barn. Jag tvekade in i sista sekund så sköterskan fick trycka i mig mer lugnande när jag låg på operationsbordet. Jag ångrar mitt beslut med varje andetag jag tar. Önskar att jag lyssnat mer på vad mitt hjärta sa och inte låtit skuldkänslorna ta över. För varför ska jag ha skuldkänslor? Han va lika "skyldig" som mig genom att ha medvetet oskyddat sex med mig.

Nu lever jag med en enorm sorg, plågas av mardrömmar och barnlängtan större än någonsin. Om man ändå hade en tidsmaskin...

Så snälla ni som våndas med samma beslut som jag va tvungen att ta. Gör ALDRIG något mot din egen vilja för någon annans skull

• Anonym (Ensamgravid)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-12-13 18:56:29 följande:

Jag är hemskt ledsen för din skull, det gör ont i mig. Har tid bokad imorgon, sista dagen för abort hemma, har inte sovit på 3 dygn, känner mig helt borta.

Vilken vecka var du i?

Stor kram till dig.

Jag var i v. 10+ 3 :(
  • Anonym (Ensamgravid)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-12-16 12:41:10 följande:

En uppdatering, hade tid bokad i lördags för att ta första tabletten inför medicinsk abort, 8+6 och sista dagen att göra den hemma. Satt på sjukhuset i 2 timmar men kunde bara inte. Blev rädd för min egen reaktion och hur starkt det kändes. Nu måste jag smälta detta och se vad det får för betydelse för framtiden, om det betyder att jag tagit mitt beslut eller om jag fortfarande vacklar. Jag är i alla fall glad att jag inte gjorde det då, jag var inte redo och det kunde bara blivit fel.

Du gjorde helt rätt i att avstå om det inte kändes rätt. Gör inte samma misstag som mig :(
  • Anonym (Ensamgravid)

Skickar en stor styrkekram till dig!

Svar på tråden Gravid, blir lämnad om jag inte gör abort.