Miss Skywalker skrev 2013-12-05 17:01:18 följande:
På vilket sätt är det bäst för alla tre?!! Det är ju knappast bäst för barnet eller hur? Och det krossar ditt hjärta. Nej du lurar dig själv. Den enda det är "bäst" för är kräket som du inbillar dig älskar dig. Det gör han inte. Tro mig! Man kör inte känslomässig utpressning mot ngn man älskar. Det är så jävla lågt och det där fega kräket förtjänar inte dig..
Givetvis är det inte det bästa för barnet som aldrig får komma till världen men i längden tror jag att det är så. Ensamstående mamma är inget liv jag drömmer om eller föreställer mig heller, jag har gått igenom mycket senaste året och tror tyvärr att en bebis på egen hand skulle bli mer än jag kan hantera. Ekonomiskt vill jag ha jobbat lite längre, har knappt jobbat 1 år så får inte ut speciellt mycket fp. Vill ge mitt barn så mycket mer och vill att det ska vara en ömsesidig lycka att vänta en liten. Helt enkelt, detta är inte vad jag vill pga omständigheterna, inte bara pga sambon.
Och det är knappast så att jag förlåter min sambo med hull och hår, han har en heeeeel del att bevisa vilket han också är medveten om. Återstår att se om relationen överlever eller ej.