• Anonym (TS gravid)

Vecka 35: Vad är detta? Konstig känsla i magen

Hej
    Är i vecka 35, snart 36 och har hela dagen haft en kraftig slags träningsvärk i magen. Ungefär som att jag gjort plankan i 20 minuter. Känns verkligen som att jag hårdtränat. Strålar även ut en del i ryggen. Jag orkar inte stå, sitta eller gå nästan, det är den värsta träningsvärken jag någonsin känt. Det liksom krampar sig i varenda muskel, är jättejobbigt att hålla uppe ryggen rakt.

Är svaret så enkelt att det faktiskt är träningsvärk? Har en extremt liten gravidmage dock, men bebisen där inne väger väl över 2 kg så det blir kanske tungt för kroppen?

Mår dessutom väldigt illa från och till...

Det är andra barnet!

Någon som vet? Vill helst ligga ner hela dagen, strålar ut lite i underlivet också. I morse fick jag ta Alvedon och duscha varmt pga smärtor i urinblåsan, men jag tror bebisen sparkade mot blåsan så det blev invändiga blåmärken..

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vecka 35: Vad är detta? Konstig känsla i magen
  • Anonym (TS gravid)

Är det ingen som känt detta?

• Cecilialia

Sammandragning? Det kan ju gå bak i ryggen ibland. Men då är det ju mer spänt, du säger att du har träningsvärk typ och det har jag aldrig känt.

Dock har jag jätteont i ryggen och revbenen för att bebisen har det så trångt nu i slutet, kanske är något sånt?

• Anonym (hrmm...)

Jag tänker också sammandragningar, men då blev min mage stenhård samtidigt. Kom rätt tidigt för mig, fick köpa ett stödbälte för det var som att magen hängde ner och drog när jag gick. Är rätt smal så det kanske var därför. Kände ingen smärta förrän det var äkta värkar dock.
    Kan inte vara uvi? Bäst att kolla upp det.

• Anonym (hrmm...)

Eller du, kan det vara Braxton Hicks? Vet inte vad det heter på svenska, falska sammandragningar alltså?

Du är ju rätt nära fullt gången så det är ju inte heller helt omöjligt att det satt igång?

• Anonym (TS gravid)

Sammandragningar vet jag hur de känns och det har jag ofta också, och mer nu på slutet. Detta är mer kramp i musklerna, att stå upp rak i ryggen går nästan inte, och det kan krampa lite i vågor. Väldigt skum känsla! Blev snitt med första barnet så vet inte hur värkar känns. Sticker och bränner i blåsan också och känner en tyngt ut i baken! Bebisen har legat med huvudet ner sen vecka 28!

• Anonym (TS gravid)

Får kolla upp på måndag om det är uvi. Är också väldigt smal, jag kanske är klen helt enkelt och har för svaga muskler? Känslan är verkligen skum, ligger jag ner i en viss ställning känns det ok, annars spänner det i hela magen och ryggen

• Anonym (hrmm...)

Hur har det gått TS?

Svar på tråden Vecka 35: Vad är detta? Konstig känsla i magen