Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Hur mycket har era barn i sparande, aktier, fonder etc?

Min son är tre år och har ungefär 30 000 kr. 

• Anonym (....)
    Anonym (mamma till stora barn) skrev 2013-11-30 22:47:55 följande:
    Tänk på att om ni spar på ett konto i deras namn så får de tillgång till kontot när de fyller 18. Det är inte säkert att de är förståndiga just då och tycker att körkort och bostadsrätt är viktigt. Alla pengarna kan ryka på en charterresa med polarna.
    Vi betalade körkortet istället och hjälper till med lån och en del av insatsen till bostadsrätt. De har varit vettiga så det hade inte varit nån fara att ha pengarna i deras namn, men det är svårt att veta långt innan hur mogna de är vid 18 års ålder.
    Precis så sa banken. Därför spara vi inte i hans namn, men både hans far och jag är överens om att en viss summa varje månad går till hans sparande dock i våra namn.
  • Anonym (....)
    Anonym (Ensam mamma) skrev 2013-12-02 20:18:59 följande:
    Jag har varit ensamstående hela mina barns liv, nu är de 15 & 17 år å JAG har sparat ihop ca 130000 till dem! Det är jag stolt över men pengarna står i mitt namn så varken barnen eller deras far kommer åt pengarna förräns jag bestämmer!
    Min mamma va en ensamstående mamma så jag vet precis vad du menar. Du SKA vara stolt. Hoppas att ditt barn förstår vad du åstadkommit. 
Svar på tråden Hur mycket har era barn i sparande, aktier, fonder etc?