modsey skrev 2013-12-13 07:37:41 följande:
jag har rest väldigt mycket med mina barn och visst, det blir ju inte som när man reste själv. Men absolut bra ändå!
Undviker stora charterkomplex, hyr gärna eget hus/ lägenhet och flyger reguljärt.
Barcelona exempelvis är en ju en sån där nära stad med allt. Kort flygresa, bra boenden att hyra, strand och stad och god mat. Vi hyrde sen hus två timmar utanför i en liten by där vi stannade två veckor.
Italien också, Sicilien exempelvis. Där vi hyrde hus hörde vi inte ens svenska på två veckor.
Fantastisk mat, vacker natur. Bilkörningen är iofs ganska galen där, men otroligt mycket att se.
Sen finns det ju små mysiga hotell även med charter, jag ska inte säga att jag kan rekommendera särskilt många för det är få gånger jag rest med charter. Men jag skulle absolut kunna tänka mig ställen i Grekland, Sardinien eller så. Hyr bil själv och tuffa runt lite
Hyra hus eller lägenhet och att ha tillgång till bil tycker jag är toppen om man har mindre barn. Toppen att kunna fixa lite måltider själv och att kunna ta dagen som den kommer med bilutflykter. Vi har åkt på sådana semestrar på en massa ställen (Island, Hawaii, flera orter i Californien, Oregon, San Juan Island uppe i staten Washington etc) och det kan varmt rekommenderas.
Kostnaden kan variera mycket beroende på hur dyr flygresa och hur dyr bostad man hyr.