• Anonym (Fattig)

Billig varm vinterjacka?

Jag behöver köpa en ny vinterjacka både till vardag men också till jobbet (förskolan). Men har egentligen inte råd just nu så helst någon man kan köpa med avbetalning på eller betala tidigast i januari (då vi har mer pengar då). Är så himla svårt att veta hur varma jackorna är tycker jag? Behöver ha någon hyfsat varm till vardags som täcker rumpan och en som jag kan vara ute med i ett par timmar utan att frysa på jobbet, den behöver inte täcka rumpan då jag har termobyxor. Jackorna ska väl klara -5, -10 grader iaf. Någon som har tips? Tittar på zalando bla men det står ju inte hur varma jackorna är. Har du tips på en billig varm jacka? De från kappahl osv, klarar man sig på en sådan hela vintern?  

• Svar på tråden Billig varm vinterjacka?
  • Anonym (Fattig)

det finns ju flera olika men de verkar populära, många är slutsålda... men funderar mellan dessa: 

http://www.ellos.se/ahkka/ahkka-aidna-w-jkt/395104?N=1z13w16Z1z141n2Z1z141q6Z1z141ll&Nao=4

http://www.ellos.se/ahkka/ahkka-alehtta-w-parka/395103?extcmp=05_SE_AFF_PRIS

http://www.ellos.se/ahkka/ahkka-alvdos-w-parka-dam/395126?N=1z13w16Z1z141n2Z1z141q6Z1z141ll&Nao=0

kanske beställer jag allihop+ de andra jackorna ovan. det kostar väl ändå samma att skicka tillbaks? och det låter super med betalning i februari :)  

• Anonym (ta alla)
    Japp, returen kostar lika mycket oavsett hur mycket du skickar tillbaka.
  • Anonym (arbetskläder)

Där jag bor, är  utekläder för förskolepersonal bekostade av arbetsgivaren.

Men för övrigt handlar det inte om EN jacka som kan hålla en varm utan:

Utevistelse: ullställ (om man kan byta innan man går ut) alternativt  en tröja i blandning syntet/bomull + tunn tröja i ull + ev. ställ typ Helly Hansen. Jacka, mössa! vantar.

Inte billigt men garanterat funktionellt.

Kan köpas på avbetalning (Klarna) i de flesta nätbutiker.

Privat då?
    Om du just nu har ont om pengar  kan du handla på Cellbes. Inte världens bästa men duger. Köp typ varmfordrad parkas. Du kan avbetala dina köp där.

• Mother of 4

Kolla myrorna typ, jag hittade en didriksson vinterjacka/parka i nyskick för 160 spänn

• Anonym (Fattig)

Försöker handla med "kampanjfaktura"(betala i februari) men jag valde tidigare konto av misstag och nu går det inte att välja faktura?? någon som vet vad som är fel? :/

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

ITAB har en hel del jackor (och andra kläder) av relativt bra kvalitet och till ett ganska bra pris.

www.idefixteko.se/

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Fattig)

verkar bra men går det att dela upp betalningen? och hur är det att returnera varor? Har varit med om att sådant krånglat, kommit bort i posten osv. 

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Fattig) skrev 2013-12-02 18:54:21 följande:
    verkar bra men går det att dela upp betalningen? och hur är det att returnera varor? Har varit med om att sådant krånglat, kommit bort i posten osv. 
    Det tror jag går. Returen har jag aldrig behövt använda och jag har inte hört några problem med dem.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Fattig)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-12-02 18:56:15 följande:
    Det tror jag går. Returen har jag aldrig behövt använda och jag har inte hört några problem med dem.
    Ok får se om det blir därifrån, tycker om när det är smidigt att skicka tillbaks :)  har svårt att hitta kläder som passar min kroppsform så brukar bli mkt man får skicka tillbaks/som inte passar i butik.
Svar på tråden Billig varm vinterjacka?