Västerstaden är det värsta både jag och min sambo varit med om. Vår lägenhet var inte heller städad när vi flyttade in. Vi hittade bland annat en halv, stenhård och knallgrön brödlimpa i en utav lådorna i köket. Enligt vår fastighetsskötaren som visade lägenheten hade ingen bott där på sex år, alltså hade brödlimpan legat där så länge. Tapeterna var smutsiga och spruckna, de hade inte blivit bytta på över 10 år. När förvaltaren för värt hus var här i samband med vår inflytt (juni 2013) tyckte han att det var fräscht och hade vi kunde ställa möblerna framför sprickorna. Vi hotade då med hyresgästföreningen och fick åka och kolla på nya tapeter dagen efter. Inte nog med det. Vi i den här fastigheten är en av dem som fått nytt badrum. Det ser väldigt fint ut, men eftersom att dom anställer värdelösa hantverkare är det flera fel. Exempelvis har dom gjort lutning från väggen i duschen, men bara från väggen vilket resulterar i ett vattenfyllt badrum. Köket vi hade var inte renoverat sedan huset byggdes, alltså sedan 50-talet. Vi tjatade till oss ett nytt kök. Tillslut fick vi nya luckor, kaklat (då det bara var plastmatta på väggarna tidigare) och ny bänkskiva. Men vi får också betala 200kr mer i månaden. Fönstren i köket är så dåliga att det strömmar in luft utifrån, vilket nu under vintern resulterar i ett svinkallt kök. Vi pratade med vår fastighetsskötare om detta och hans svar var att Västerstaden vägrar byta fönstren för att det kostar dör mycket, och att alla har samma problem med sina köksfönster. Väggarna i trapphuset är täckta av hundhår. Enligt våra grannar som är ett äldre par och har bott här i 20 år, har det inte bott någon med hund här de senaste 10 åren. Alltså har dom inte städat trappuppgången på över 10 år. Vi har försökt få tag på vår förvaltare sedan september 2013 och har varje gång blivit lovade att de ska ringa tillbaka. Dom har fortfarande inte ringt tillbaka. För ungefär två veckor sedan var det en hantverkare här för att fixa vårt element i vardagsrummet. Han skulle komma tillbaka samma dag med en ny ratt eftersom att den gamla var trasig, men han kom aldrig. Idag när vi kom hem från jobbet såg vi att han varit här och satt dit den nya ratten. Det betyder alltså att han varit inne i vår lägenhet utan tillåtelse från oss, eller någon förvarning. Och detta är inte första gången. Dom ger alltså ut nycklar till hantverkare så de kan komma och gå när de vill. Vår fastighetsskötare har också kommit och gått lite som han vill. Vårt hus är så oattraktivt. När vi flyttade in stod alla lägenheter utom tre tomma, av totalt 16 lägenheter. Då lockade västerstaden med tre fria månadshyror för att få hyresgäster, vilket tyvärr funkat, det funkade ju på oss. Nu försöker vi hitta nytt boende, så snabbt som möjligt. För att avrunda; jag rekommenderar inte Västerstaden till någon. Det är det sämsta jag varit med om, dåligt bemötande och snåla jävla as är vad de är. Man ska inte ha de som hyresvärdar, inte ens om man är desperat. VÄRDELÖSA. Ber om ursäkt för bibeltexten.